Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/120727
Estructura de la Comunicació [103866]
Díez Jiménez, Mercè
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Data: 2014-15
Pla d'estudis: Publicitat i Relacions Públiques [972]
Titulació: Publicitat i Relacions Públiques [2501935]
Resum: L'Estructura de la Comunicació tracta l'estudi de les indústries comunicatives i culturals -així com dels actors econòmics, polítics i socials que les configuren amb el seu comportament i estratègies-. Des de la perspectiva d'aquesta assignatura, no pretenem abastar-les de manera global, sinó que ens centrarem en els mitjans de comunicació i, donada l'especificitat de la titulació, en la indústria publicitària. Així doncs, no aprofundirem sobre altres indústries culturals, com ara la cinematogràfica o l'editorial. Sí tindrem en compte, en canvi, la incidència que està tenint Internet en el redisseny de la comunicació i la cultura a escala nacional i internacional. Pel que fa a l'abast geogràfic, focalitzem l'atenció en el nostre àmbit més proper: català i espanyol, dins del context de l'Europa occidental, i més concretament dels països mediterranis. Amb tot, no deixarem de banda altres casos, com el nord-americà, donada la seva influència en el desenvolupament dels sistemes mediàtics europeus i llatinoamericans. El plantejament de l'assignatura vol anar més enllà de la vessant descriptiva, centrada en explicar com s'estructuren (és a dir, com s'organitzen i com funcionen) les indústries de la comunicació i la cultura. La pretensió és analitzar també el per què. Això implica tenir en compte el marc històric, econòmic, polític, social i tecnològic en què aquestes indústries produeixen i distribueixen els seus continguts, ja siguin, publicitaris, propagandístics, informatius o d'entreteniment. Aquesta assignatura, doncs, es centra en l'actualitat, tot i que no perd de vista una certa perspectiva històrica. Dins de la titulació, Estructura de la Comunicació tracta alguns aspectes -com ara les associacions i col·legis professionals o els codis deontològics- que es poden veure aprofundits el curs següent en assignatures com Teoria i Estructura de la Publicitat i Teoria i Estructura de les Relacions Públiques. Un altre aspecte a destacar és el lligam que s'estableix amb la perspectiva de les polítiques de comunicació, que no és objecte de cap 1 Estructura de la Comunicació 2014 - 2015 és el lligam que s'estableix amb la perspectiva de les polítiques de comunicació, que no és objecte de cap assignatura en aquesta titulació. L'objectiu central de l'assignatura és desenvolupar una actitud reflexiva i la capacitat de poder analitzar críticament fets comunicatius d'actualitat. El coneixement de les indústries comunicatives i culturals té un innegable interès per als futurs professionals que poden treballar en elles, però també per als ciutadans sensibles a la qualitat democràtica de les nostres societats i, més concretament, a les relacions entre els mitjans i les estructures de poder polític i econòmic, i al paper que hi juga la publicitat i la propaganda.
Llengua: Català.



Català
6 p, 109.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2014-09-12, darrera modificació el 2016-06-25



   Favorit i Compartir