Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/120845
La pràctica matemàtica a l'aula d'educació infantil [101987]
Edo Basté, Maria Mercè
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2014-15
Pla d'estudis: Educació Infantil [847]
Titulació: Educació Infantil [2500797]
Resum: Contextualització: Es tracta d'una assignatura obligatòria de quart curs que està centrada en una didàctica específica. S'imparteix quan l'alumnat ja ha fet tota la formació bàsica i es cursa a continuació o paral·lelament a, "Didàctica del coneixement del medi natural i social"; "Educació de les arts visuals"; "Didàctica de l'expressió musical"; "Didàctica de la llengua i la literatura"; "Didàctica de l'expressió corporal" i "Educació psicomotriu". És per això que des de l'assignatura: La pràctica matemàtica a l'aula d'infantil, es vol incidir en la capacitat de relacionar i integrar els coneixements que els estudiants estan adquirint a vàries assignatures i obtenir així una visió globalitzadora i interdisciplinària de la docència en les primeres edats. "La pràctica matemàtica a l'aula d'infantil" és però la continuació natural de l'assignatura "Les matemàtiques en el currículum d'infantil" realitzada el curs anterior. La nova assignatura desenvolupa el coneixement pràctic i l'aplicació del currículum matemàtic d'infantil. Se centra en el coneixement, l'anàlisi i el disseny de situacions educatives per l'ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques a l'educació infantil, amb un èmfasi especial al parvulari i recuperant el que s'havia après de l'escola bressol. 1. Conèixer les teories socioculturals de l'ensenyament i aprenentatge matemàtic a l'educació infantil. 2. Analitzar situacions didàctiques segons els paràmetres de la teoria i del currículum per fer-ne un diagnòstic sobre la seva pertinença i adequació. 3. Conèixer i ser capaç d'analitzar una diversitat de situacions didàctiques creades, des de, i per a l'aprenentatge de les matemàtiques al parvulari. 4. Conèixer i ser capaç d'analitzar una diversitat de situacions didàctiques interdisciplinàries, identificant 1 La pràctica matemàtica a l'aula d'educació infantil 2014 - 2015 4. Conèixer i ser capaç d'analitzar una diversitat de situacions didàctiques interdisciplinàries, identificant els continguts matemàtics i els d'altres àrees que s'hi treballen. 5. Dissenyar situacions didàctiques personals i innovadores, a partir del currículum i les seves directrius teòriques i des dels exemples mostrats a l'assignatura, cercant o creant els recursos que convinguin.
Llengua: Català.



Català
5 p, 106.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2014-09-12, darrera modificació el 2016-06-25



   Favorit i Compartir