Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/121018
Hidrologia Superficial i Subterrània [102842]
Linares Santiago, Rogelio
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències

Data: 2014-15
Pla d'estudis: Ciències Ambientals [959]
Titulació: Ciències Ambientals [2501915]
Resum: En la titulació del Grau en Ciències Ambiental, el medi natural abiòtic ha de ser considerat com a una part integral de la dinàmica natural-antròpica de la Biosfera. Aquesta visió sistèmica de l'entorn natural ens porta, ineludiblement, a desenvolupar uns determinats aspectes de les Ciències de la Terra. Aquells que ens permetran entendre de quina manera els processos geohidrològics (geomorfològics i hidrogeològics) i climàtics actuen conjuntament i interaccionen amb els sistemes biològics. Aquesta assignatura ha estat dissenyada per a proporcionar als futurs professionals de la Ciències Ambiental uns coneixements bàsics i fonamentals, sobre la dinàmica natural del medi hidrogeològic: l'escenari (estàtic i dinàmic) en el que es desenvolupen els processos biològics. Intencionalment, la matèria fuig d'aquells mètodes, tècniques de treball i continguts específics del món de la Hidrogeologia s. s. , que només són útils pels professionals de la Geologia o de la Enginyeria de Camins, Mines o Obres Públiques. En canvi, es centra en aquells aspectes aplicats i bàsics d'utilitat per als futurs professionals de les Ciències Ambientals. Introduir a l'alumne en el coneixement dels conceptes bàsics i metodologia pròpia de la Hidrologia Superficial i Subterrània (HSS) aplicats a la resolució de problemes ambientals. Més concretament, es proposa treballar en dos nivells: per una banda, donar idees bàsiques sobre l'assignatura relatives a principis i formulacions genèriques, per l'altra, concretar aquestes formulacions en exemples a escala local i regional. 1 Hidrologia Superficial i Subterrània 2014 - 2015 exemples a escala local i regional. Paral·lelament es vol iniciar als alumnes en el treball "real", a través d'ensenyar una metodologia d'aprenentatge que permeti orientar el seu futur treball amb una certa autonomia i arribar a un coneixement i a una compressió dels temes amb major o menor profunditat, segons les seves necessitats i interessos, tant si es tracta d'una tasca de revisió-supervisió dels treballs o d'execució dels mateixos. Finalment es tractarà d'aconseguir que l'alumne situï bé els coneixements del HHS dins de l'entramat de les Ciències Ambiental, sense establir talls ficticis entre aquests àmbits del coneixement complementaris. Es tracta que ell mateix tingui una concepció, per a poder-la aplicar, segons la qual aquesta es relacioni amb moltes altres disciplines. La nostra matèria guarda una estreta relació amb altres assignatures de formació bàsica i obligatòries de primer, segon i tercer curs. En conseqüència ha estat dissenyada en concordança amb els seus continguts.
Llengua: Català.



Català
7 p, 115.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2014-09-12, darrera modificació el 2016-06-25



   Favorit i Compartir