Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/121056
Antropologia de l'educació [101253]
Soto Marata, Josefa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Data: 2014-15
Pla d'estudis: Antropologia social i cultural [821] ; Antropologia social i cultural [1267]
Titulació: Antropologia social i cultural [2500256]
Resum: Es tracta d'una assignatura obligatòria que està programada pel segon semestre del tercer curs del Grau en Antropologia Social i Cultural. Els estudiants que la cursin ja disposaran de coneixements bàsics sobre l'Antropologia Social i Cultural, els seus conceptes clau, els camps clàssics d'estudi, la història de la disciplina o la formació tècnica i metodològica, com per encarar assignatures més especialitzades en àmbits de recerca teòrica i etnogràfica de l'Antropologia Social, d'aprofundiment i de caràcter obligatori, que els ha de facultar per optar a les mencions de quart curs del Grau. L'Antropologia de l'Educació és una assignatura de 6 ECTS obligatoris que forma part, juntament amb unes altres quatre assignatures, de la matèria Àmbits temàtics generals de l'Antropologia. Els objectius generals d'aquesta matèria orientats a l'assignatura són: a) conèixer el desenvolupament de la teoria antropològica i l'anàlisi de la diversitat cultural pel que fa als sistemes educatius, b) aplicar el saber socioantropològic en el camp de l'educació per a la identificació i l'estudi de la realitat sociocultural actual i c) familiaritzar-se en la crítica de supòsits, conceptes i teories amb els que les disciplines socials han tractat alguns aspectes del domini de l'Antropologia de l'Educació. Els objectius generals de l'assignatura Antropologia de l'Educació són: 1. Conèixer l'origen, l'evolució i els principals desenvolupaments de l'antropologia de l'educació. 2. Aprofundir en els conceptes clau de l'antropologiapel que fa a la dimensió educativa de les cultures humanes. 3. Saber aplicar el marc conceptual del temari, tant a l'anàlisi d'etnografies clàssiques com a l'anàlisi de l'actualitat. 4. Comprendre la complexitat dels processos pels quals esdevenim éssers culturals.
Llengua: Català.



Català
8 p, 118.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2014-09-12, darrera modificació el 2016-06-25



   Favorit i Compartir