Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/121235
Etnografia escolar [101247]
Carrasco Pons, Silvia
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Data: 2014-15
Pla d'estudis: Antropologia social i cultural [821] ; Antropologia social i cultural [1267]
Titulació: Antropologia social i cultural [2500256]
Resum: Sugerimos que el desarrollo de la Antropología de la Educación como estimulante campo de la Antropología será potenciado si nos retiramos de tendencias actuales que se adaptan más o menos a la definición de investigación antropológica que tienen los pedagogos y retornamos a la etnografía antropológica tradicional (Ogbu, 1993: 147). L'assignatura Etnografia Escolar aprofundeix en el procés de producció i comunicació del coneixement empíric que genera l'Antropologia de l'Educació, específicament la que es centra en l'estudi dels objectius, processos i contextos de transmissió i adquisició cutural relacionats amb la institució escolar i la seva expansió hegemónica, des d'una perspectiva crítica. Els objectius formatius de l'assignatura en concreten en tres: Aprendre a LLEGIR etnografía escolar Aprendre a FER etnografía escolar Aprendre a ESCRIURE etnografía escolar L'etnografia és l'eina fonamental per revelar el contingut de la "caixa negra", tal com l'informe Coleman descrivia l'escola a finals dels 60. Aquesta assignatura s'imparteix des dels principis formulats al Mission Statement de 2006 del Council on Anthropology of Education de l'AAA: la promoció de la justícia social a tots els entorns on té lloc l'aprenentatge.
Llengua: Català.



Català
7 p, 120.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2014-09-12, darrera modificació el 2016-06-25



   Favorit i Compartir