Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/121625
Avaluació i disseny curricular [100261]
Vraciu, Eleonora Alexandra
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Data: 2014-15
Pla d'estudis: Estudis anglesos [801]
Titulació: Estudis anglesos [2500245]
Resum: Aquesta assignatura introdueix l'estudiant a la planificació de l'ensenyament de l'anglès idioma segon/estranger a nivell de centre educatiu (el curriculum) i al nivell més especific de l'acció formativa (el programa o syllabus del curs). Analitzarem el rol que tenen les teories de l'aprenentatge, el tipus d'aprenent i els objectius d'aprenentatge en aquesta macro-planificació mitjançant exemples concrets de models educatius i de llibres de text. La segona meitat de l'assignatura es centra en els models d'avaluació existents per cadascuna de les competències lingüístiques (comprensió oral i escrita, expresió oral i escrita). Es treballarà de manera pràctica el disseny de tests i d'altres instruments d'avaluació. En completar l'assignatura l'estudiant podrà: - Entendre les teories d'aprenentatge que sostenen els diferents enfocs curriculars de l'ensenyament de l'anglès idioma segon/estranger. - Distingir entre els diferents típus de programes (syllabus) més utilitzats en l'ensenyament de l'anglès. - Adaptar els programes d'ensenyament als objectius d'aprenentatge i el típus d'aprenent. - Identificar els avantatges i desavantatges dels diferents models d'avaluació de les competències lingüístiques. - Desenvolupar estratègies i tècniques per crear els seus propis tests i instruments avaluatius. 1 Avaluació i disseny curricular 2014 - 2015 - Desenvolupar estratègies i tècniques per crear els seus propis tests i instruments avaluatius. - Analitzar la seva pràctica docent de manera crítica en relació a l'avaluació i el disseny curricular. English version: This subject is an introduction to curriculum and syllabus design for teaching English as a foreign/second language. We shall look into how language learning theories, approaches to language teaching, learner characteristics and learning objectives shape the macro and micro-planning of a language course. Curriculum and syllabus design will be illustrated by means of specific educational projects and coursebooks. The second half of the course will be dedicated to principles of language assessment both for productive and receptive skills (i. e. speaking, writing, listening and reading). We shall briefly look at test design, common test types and other assessment models for the language class. By the end of the course, the student will be able to: - understand the language learning theories and language teaching approaches underlying the different curriculum and syllabi types for English as a foreign/second language. - distinguish between the mostly commonly used syllabi in teaching English as a foreign/second language - adapt language learning programmes to specific learning objectives and learner profiles - identify the advantages and disadvantages of different assessment models for the communicative competence in English as a foreign/second language - develop strategies and techniques to create language tests and assessment tools - reflect on their language teaching practice.
Llengua: Català.



Català
7 p, 115.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2014-09-12, darrera modificació el 2016-06-25



   Favorit i Compartir