Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/121681
Orientació i inserció sociolaboral [101668]
Jariot García, Mercè
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2014-15
Pla d'estudis: Educació social [827]
Titulació: Educació social [2500260]
Resum: L'orientació i l'assessorament és una funció pròpia dels professionals de l'educació social i una eina educativa fonamental (encara més en moments de crisis com l'actual) per potenciar i ajudar, des d'una òptica d'empoderament, a les persones i col·lectius (de qualsevol edat i en qualsevol etapa del cicle vital) a establir i/o reorientar els seus itineraris formatius i laborals per afavorir un procés exitós d'inserció i desenvolupament educatiu, social i laboral. Aquesta assignatura, que forma part de la menció d'Educació d'Adults, pretén proporcionar un enquadrament teòric suficient de les polítiques i accions per a fonamentar la intervenció en orientació per a la inserció sociolaboral i un conjunt d'eines per a poder dissenyar i desenvolupar accions d'orientació amb col·lectius i en contextos socioeducatius diversos, partint d'una anàlisi crítica de la realitat sociolaboral. De manera més concreta, els objectius de l'assignatura són: Caracteritzar i analitzar els fonaments teòrics que sustenten els principals programes, estratègies i recursos de l'orientació per a la inserció sociolaboral. Dissenyar i avaluar programes i estratègies orientadores en l'àmbit l'orientació per a la inserció sociolaboral que promoguin la progressiva participació i autonomia de les persones en la gestió del seu procés de desenvolupament professional en qualsevol etapa de la seva vida. L'orientació per a la inserció sociolaboral, esdevé un complement de formació fonamental pels educadors socials ja que permet introduir elsconceptes bàsics que caracteritzen els processos d'assessorament i desenvolupament professional, proporcionant els coneixements i estratègies necessàries per a la programació, implementació i avaluació d'intervencions en els diferents contextos on es desenvolupen plans i programes d'orientació, tenint en compte les característiques i necessitats individuals i el context que envolta a la persona.
Llengua: Català.



Català
5 p, 105.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2014-09-12, darrera modificació el 2016-06-25



   Favorit i Compartir