Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/121752
Educació i Comunicació Ambiental [102826]
Calafell, Genina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimental)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències

Data: 2014-15
Pla d'estudis: Ciències Ambientals [959]
Titulació: Ciències Ambientals [2501915]
Resum: Contextualització/objectius La investigació en educació ambiental i educació del consum constitueix una oportunitat per a reflexionar i avançar en el disseny de currículums, models formatius i propostes competencials que afavoreixin la formació d'una ciutadania capaç d'afrontar els reptes que ens demana un món globalitzat i complex. El mòdul pren com a punt de partida la investigació en educació ambiental, educació del consum i educació econòmica, com diverses maneres d'abordar, des de l'educació, les relacions entre les persones i el medi i entre les pròpies persones. Això s'emmarca en un món globalitzat i complex que manifesta desajustaments a diverses escales. En concloure el primer decenni del segle XXI, el món afronta reptes i problemes importants, complexos i interrelacionats, que afecten els estils de vida, els valors i el desenvolupament. Els desafiaments sorgeixen de valors que han creat, i creen, societats insostenibles. Disposem del coneixement, la tecnologia i les competències necessàries per invertir la situació, per tant cal mobilitzar el nostre potencial per aprofitar totes les oportunitats de millorar l'acció i propiciar els canvis. L'educació és clau en aquest procés de transformació. Una educació d'aquest tipus ha de ser de tal qualitat, que faciliti la clarificació de valors, l'adquisició de coneixements, el desenvolupament d'aptituds i competències necessàries per tal de participar en la transformació positiva de la societat. Mitjançant l'educació i l'aprenentatge al llarg de tota la vida, podrem forjar estils de vida basats en la justícia social i econòmica, la seguretat alimentària, el consum responsable, la integritat ecològica, els mitjans de vida sostenibles, el respecte cap a totes les formes de vida i valors sòlids que fomentin la cohesió social, la democràcia i l'acció col lectiva. L'Educació i la Comunicació ambiental ha de prendre aquest repte i posar en relleu la interdependència entre el medi ambient, l'economia, la societat i la diversitat cultural, des de l'àmbit local fins al mundial, i tenir en compte la dimensió del temps (el passat, el present i el futur). L'Educació i la Comunicació Ambiental requereix d'estructures complexes, ja que hi ha múltiples vincles que la conformen, vincles entre qualitat ambiental, igualtat, drets humans, pau, equitat, solidaritat, etc. Ella ha de convidar a introduir-nos en la cultura de la complexitat, en l'ús del pensament crític per a l'exploració i el repte, en la clarificació dels valors, a reflexionar sobre el valor de l'acció, la participació i la col·laboració. posar posa 1 Educació i Comunicació Ambiental 2014 - 2015 en la clarificació dels valors, a reflexionar sobre el valor de l'acció, la participació i la col·laboració. posar posa l'accent en els enfocaments creatius i crítics, la reflexió a llarg termini, la innovació i l'autonomia per afrontar la incertesa i solucionar problemes i situacions complexes. • Conèixer diversitat d'enfocaments de l'Educació i la comunicació ambiental. • Identificar i valorar les aportacions de l'educació ambiental en l'educació per a la ciutadania. • Identificar instruments didàctics d'ensenyament i aprenentatge en Educació Ambiental. • Identificar instruments de participació i comunicació Ambiental. • Dissenyar i Analitzar pràctiques d'Educació i comunicació ambiental en contextos diversos ( educació formal, educació no formal, participació ciutadana. . ).
Llengua: Català.



Català
5 p, 105.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2014-09-12, darrera modificació el 2016-06-25



   Favorit i Compartir