Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/122358
Mètodes d'investigació en logopèdia [101691]
Losilla Vidal, José María
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Data: 2014-15
Pla d'estudis: Logopèdia [828]
Titulació: Logopèdia [2500893]
Resum: "Mètodes d'investigació en logopèdia" s'imparteix en el primer semestre de quart curs del grau de logopèdia. Ha de proporcionar les bases indispensables per una correcta aplicació del mètode de recerca i l'anàlisi de dades en el treball de grau. Els objectius formatius de l'assignatura són: 1. Capacitar als estudiants en la comprensió de la lògica de la recerca en logopèdia i dels elements bàsics que condicionen la validesa d'una investigació. 2. Iniciar-los en la cerca bibliogràfica i la lectura crítica d'articles d'investigació, valorant l'adequació dels diferents mètodes, dissenys i tècniques en funció de les característiques del problema plantejat. 3. Introduir i presentar els procediments i els conceptes fonamentals del procés i la anàlisi estadística de dades. S' espera que al finalitzar l'assignatura l'alumne sigui capaç de: 1. Comprendre els supòsits en els que es basa la lògica de la investigació científica. 2. Conèixer els principis ètics de la investigació en logopèdia. 3. Identificar els elements i fases implicades en la realització d'una investigació. 4. Identificar els diferents tipus de variables que intervenen en una investigació. 5. Diferenciar les alternatives metodològiques usades en la investigació en logopèdia. 6. Conèixer les característiques dels dissenys usats habitualment en logopèdia. 7. Avaluar el procés d'investigació a través dels criteris de qualitat desenvolupats dins cada tradició (fiabilitat, validesa, triangulació, rellevància, etc). 8. Aplicar els procediments bàsics relacionats amb la cerca documental i ser capaç d'organitzar i 1 Mètodes d'investigació en logopèdia 2014 - 2015 8. Aplicar els procediments bàsics relacionats amb la cerca documental i ser capaç d'organitzar i sistematitzar la bibliografia científica revisada. 9. Distingir el nivell de mesura amb el què s'han obtingut unes dades, como a requisit imprescindible per tal de seleccionar adequadament les corresponents anàlisis gràfiques i els estadístics o índexs a calcular. 10. Utilitzar els índexs estadístics descriptius amb la finalitat de resumir les dades i interpretar correctament els resultats obtinguts. 11. Conèixer el vocabulari metodològic bàsic en català, castellà i anglès. 12. Conèixer els estàndards de publicació de treballs de la American Psychological Association i de la British Psychological Society. 13. Conèixer els elements bàsics de maneig dels programaris d'anàlisi estadística.
Llengua: Català.



Català
7 p, 116.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2014-09-12, darrera modificació el 2016-06-25



   Favorit i Compartir