Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/122418
Com canvien els objectes amb el pas del temps? Una experiència d'aula l'educació infantil
Peña Pelegrí, Carla
Anguera Cerarols, Carles, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2014
Descripció: 25 pag.
Pla d'estudis: Graduat o Graduada en Educació infantil [847]
Titulació: Educació Infantil [2500797]
Resum: L'article fa una reflexió teòrica i pràctica sobre com els nens i nenes d'Educació Infantil aprenen la temporalitat. A partir d'una revisió general de la necessitat d'ensenyar història a les primeres etapes educatives i de les principals metodologies que sustenten aquest aprenentatge, es descriu la planificació i l'aplicació pràctica d'una proposta didàctica. Es destaca el valor educatiu de les fonts primàries com a recurs per l'aprenentatge de continguts sociotemporals, considerant que l'adquisició de nous coneixements passa per la manipulació directe dels materials. En aquest sentit, s'ha optat pel joc simbòlic, juntament amb la conversa, com a eines educatives per adquirir les primeres nocions en relació al pas del temps.
Resum: El artículo propone una reflexión teórica y práctica sobre cómo los niños y niñas de Educación Infantil aprenden la temporalidad. A partir de una revisión general de la necesidad de enseñar historia en las primeras etapas educativas y de las principales metodologías que sustentan este aprendizaje, se describe la planificación y la aplicación práctica de una propuesta didáctica. Se destaca el valor educativo de las fuentes primarias como recurso para el aprendizaje de contenidos sociotemporales, valorando que la adquisición de nuevos aprendizajes requiere de la manipulación directa de los materiales. Por este motivo, se ha escogido el juego simbólico y la conversación, como estrategias educativas para adquirir las primeras nociones en relación al paso del tiempo.
Resum: This article present both a theoretical and practical reflection on how the children learn the passage of time. Starting with a general review of the necessity to teach history during the first educative stages and the main methodologies used in this learning process, a planning and practical application of teaching proposal is described. This article focuses on the educational value of primary sources to learn social and temporary contents, as knowledge an only be acquired by the direct handling objects. In this context, we opted for symbolic play and conversation as the educational tools to get the basic ideas about the passage of time.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Document: bachelorThesis ; Text
Matèria: Educació Infantil ; Temporalitat ; Fonts primàries ; Joc simbòlic ; Educación Infantil ; Temporalidad ; Fuentes primarias ; Juego simbólico ; Kindergarten education ; Passage of time ; Primary sources ; Symbolic play



25 p, 626.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat Ciències de l'Educació. TFG

 Registre creat el 2014-09-15, darrera modificació el 2016-04-15



   Favorit i Compartir