Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/122419
Una aproximació crítica al TDAH. Discursos actuals, pràctiques escolars i experiències d’infants, joves, famílies i professionals implicats
Cordero Bouzas, David
Blanch Gelabert, Sílvia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2014
Descripció: 48 pag.
Pla d'estudis: Graduat o Graduada en Educació infantil [847]
Titulació: Educació Infantil [2500797]
Resum: El Trastorn per dèficit d’atenció amb o sense hiperactivitat (TDAH) es presenta com l’alteració del comportament infantil més comuna. El debat sobre la seva existència o no, malgrat no ser nou, continua viu i s’ suscita un alt interès social. En aquest treball es fa una recerca qualitativa sobre els antecedents teòrics on es revisen les polítiques, projectes i guies d’intervenció a l’aula, per tal de desenvolupar un marc teòric crític sobre el concepte TDAH. La informació recollida, analitzada i comparada, es contrasta amb les entrevistes realitzades als agents implicats. Els resultats del treball mostren que els infants es troben amb greus problemes a l’escola i com les famílies pateixen situacions d’angoixa i desorientació. L’escola es presenta com una entitat neutra, sovint descoordinada de la sanitat on el discurs mèdic legitima el diagnòstic i el tractament farmacològic com la solució a curt termini per aturar els símptomes.
Resum: El Trastorno por déficit de atención con o sin hiperactividad (TDAH) se presenta como la alteración del comportamiento infantil más común. El debate sobre su existencia o no, a pesar de no ser nuevo, sigue vivo y se provoca un alto interés social. En este trabajo se hace una investigación cualitativa sobre los antecedentes teóricos donde se revisan las políticas, proyectos y guías de intervención en el aula, para desarrollar un marco teórico crítico sobre el concepto TDAH. La información recogida, analizada y comparada, se contrasta con las entrevistas realizadas a los agentes implicados. Los resultados del trabajo muestran que los niños se encuentran con graves problemas en la escuela y como las familias sufren situaciones de angustia y desorientación. La escuela se presenta como una entidad neutra, a menudo descoordinada de la sanidad donde el discurso médico legitima el diagnóstico y el tratamiento farmacológico como la solución a corto plazo para detener los síntomas.
Resum: The Attention Deficit Disorder with or without hyperactivity (ADHD) is presented as altered most common childhood behavior. The debate over its existence or not, although not new, is still alive and causes a high social interest. In this paper a qualitative research on the theoretical background where policies, projects and intervention guidelines are reviewed in the classroom, to develop a critical theoretical framework concept is ADHD. The information collected, analyzed and compared, contrasted with interviews with those involved. The results of the study show that children encounter serious problems in school and as families suffer situations of distress and disorientation. The school is presented as a neutral entity, often uncoordinated of healing where medical discourse legitimizes the diagnosis and drug treatment as short-term solution to stop the symptoms.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Document: bachelorThesis ; Text
Matèria: TDAH ; Educació Infantil ; Hiperactivitat ; Dèficit atenció ; Guies d’intervenció ; Hiperactividad ; Déficit de atención ; Guías de intervención en el aula ; ADHD ; Hyperactivity ; Attention deficit ; Guided intervention classroom



48 p, 880.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat Ciències de l'Educació. TFG

 Registre creat el 2014-09-15, darrera modificació el 2016-04-15



   Favorit i Compartir