Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/122510
Medicina i Cirurgia IV [103608]
Escartín Siquier, Antonio
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina

Data: 2014-15
Pla d'estudis: Medicina [1192]
Titulació: Medicina [2502442]
Resum: Neurologia: La matèria Neurologia-Neurocirurgia dins de l'assignatura MIC IV està programada en cinquè curs del Grau de Medicina. Al final del període de formació, on el coneixement de l'alumne li permet afrontar al pacient amb molèsties que impliquen el sistema nerviós, per fer un diagnòstic sindròmic, d'acord amb la simptomatologia observada, plantejar una topografia lesional, el que permetrà d'acord amb la clínica i les proves complementàries, establir la causa etiològica, per permetre la realització d'un pronòstic i tractament. Aquesta guia docent proposa mecanismes d'ensenyament i aprenentatge dirigits a obtenir uns objectius preestablerts i definits a priori, que poden i s'han de modificar al llarg del temps per tal d'adaptar-los a noves necessitats. L'estudiant ha d'haver adquirit: 1. El coneixement, actituds i aptituds per a la cura del pacient amb patologia neurològica-neuroquirúrgica. 2. Saber obtenir, classificar, utilitzar i analitzar la informació proporcionada pel pacient i el seu entorn, així com utilitzar i interpretar proves complementàries. 3. Establir un ordre de problemes i recursos, per tal de planejar i realitzar una escala de prioritats i objectius. 4. Conèixer i tractar les malalties neurològiques més comunes, valorant les de risc vital i processos urgents. 5. Aplicar mètodes de la medicina preventiva per disminuir la freqüència de malaltia neurològica. 6. Manejar la bibliografia específica utilitzant tots els mitjans d'informació disponibles, remarcant el concepte 1 Medicina i Cirurgia IV 2014 - 2015 6. Manejar la bibliografia específica utilitzant tots els mitjans d'informació disponibles, remarcant el concepte de formació continuada. Endocrinologia: 1-Adquirir coneixement (etiologia, clínica, diagnòstic, tractament i rehabilitació) de les patologies endocrinològiques, de la nutrició i metabolisme, i desenvolupar actituds i aptituds per la cura del pacient amb patologia endocrinològica, metabòlica i nutricional. 2-Obtenir, classificar i analitzar la informació proporcionada pel pacient i el seu entorn, així com utilitzar i interpretar les proves complementàries. 3-Manejar la bibliografia específica utilitzant tots els mitjans d'informació disponibles, remarcant la importància de la formació continuada. 5-Establir un ordre de problemes i recursos, per tal de planejar i realitzar una escala de prioritats i objectius. 6-Conèixer i tractar les malalties endocrinològiques, nutricionals i del metabolisme més comunes, valorant les de risc vital i processos urgents. 7-Aplicar mètodes de medicina preventiva per tal de disminuir la freqüència d'aquestes malalties. Malalties infeccioses: La docència de la patologia infecciosa en els estudis de grau de medicina es pot definir com el conjunt d'activitats destinades a proporcionar a l'alumne un nivell de competència en aquesta àrea, adequat per a un metge recent llicenciat, així com una base sòlida per poder adquirir en el futur les competències pròpies d'un especialitat. La patologia infecciosa té una sèrie de característiques diferencials 1 . - Els seus continguts són transversals, semblant a la oncologia. 2 . - És uns disciplina bàsicament mèdica 3 . - És una disciplina molt extensa No tots els continguts potencials de la patologia infecciosa han de formar part d'una assignatura troncal, sinó que en ocasions s' han de compartir amb altres especialitats. El repartiment de continguts dependrà de la diferent organització dels serveis hospitalaris, dels departaments universitaris i de les línies de recerca. Es important una bona coordinació amb l'assignatura de Microbiologia. S'ha de desenvolupar una adequada integració vertical entre les dues assignatures . Un qüestió molt important és com enfocar el pla docent. En molts programes es segueix un criteri etiològic. Aquesta concepció contrasta amb la realitat clínica, en què les malalties es presenten en forma de síndromes. L'enfocament sindròmic serà fonamental per orientar el diagnòstic i la conducta davant la majoria de situacions clíniques, de tota manera l'enfocament etiològic, pot tenir validesa en alguns microorganismes o grups de microorganismes especialment rellevants. Així mateix i encara que en la formació de grau la prioritat han de ser les infeccions de la comunitat amb una major prevalença, també és adequat incorporar al pla docent nocions sobre la infecció nosocomial, la salut internacional i l'ús pràctic dels antimicrobians. Per tant els objectius de formació són que l'alumne haurà d'adquirir els coneixements teòrics i les habilitats necessàries per identificar els principals problemes produïts per les malalties infeccioses. Així mateix haurà de ser capaç d'orientar el diagnòstic i tractament de les principals infeccions de la comunitat i hospitalàries. També haurà d'adquirir les actituds adequades en la seva relació amb els pacients i així amb la resta de treballadors de la sanitat, especialment la infermeria.
Llengua: Català.



Català
14 p, 134.0 KB

Castellà
5 p, 103.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2014-09-17, darrera modificació el 2016-06-25



   Favorit i Compartir