Fecha: |
2014-15 |
Resumen: |
La intervenció psicopedagògica en Educació Infantil i Educació Primària parteix de la concepció que els principis reguladors del procés ensenyament-aprenentatge s'han d'adaptar específicament a les característiques i necessitats que presentin els alumnes, entesa tota l'actuació educativa en aquests nivells com preventiva, doncs caldrà incorporar tots els mecanismes que permetin enfortir les competències bàsiques i la incorporació al món social per part dels alumnes. Així mateix, és en aquest nivells educatius on es tindrà que emfatitzar els processos de detecció precoç dels problemes associats a l'aprenentatge i el desenvolupament de l'alumnat, de manera que la prevenció secundària sigui eficaç. Els objectius que es plantegen són els següents: Valorar l'actuació educativa des d'un procés sistèmic Conèixer els recursos per a la detecció precoç de problemes d'aprenentatge Analitzar els processos d'intervenció psicopedagògica Valorar els principis i models per a la intervenció psicopedagògica amb l'alumnat, les famílies i el currículum Elaborar plans i programes d'intervenció psicopedagògica orientats a la millora dels processos d'ensenyament-aprenentatge. Prendre consciència del paper que cal assumir vers la intervenció psicopedagògica en Educació Infantil i Educació Primària 1 Intervenció i Assessorament Psicopedagògics a l'Educació Infantil i Primària 2014 - 2015 Adquirir noves competències professionals per a l'atenció a la diversitat i des d'una perspectiva comunitària de l'educació. |
Derechos: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Lengua: |
Català |
Titulación: |
Psicopedagogia [4313754] |
Plan de estudios: |
Màster Universitari en Psicopedagogia [1168] |
Documento: |
Objecte d'aprenentatge |