Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/122730
Literatura analògica i digital a l'Educació Infantil : una experiència amb P5
Cubero Bonet, Gemma
Real Mercadal, Neus, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2014
Descripció: 188 pag.
Pla d'estudis: Graduat o Graduada en Educació infantil [847]
Titulació: Educació Infantil [2500797]
Resum: El treball pretén mostrar el paper que ocupa la literatura infantil i les noves tecnologies a diversos centres educatius de Granollers i Santa Eulàlia de Ronçana, a fi de comprovar si utilitzen aquests suports de lectura per potenciar la competència literària dels infants. De la mateixa manera, es mostra una intervenció didàctica amb literatura infantil analògica i digital al nivell de P5(emmarcada a l'Escola Ronçana), amb el propòsit de constatar si ambdós suports permeten adquirir els mateixos aprenentatges literaris.
Resum: La presencia de la literatura infantil en las aulas ha aumentado en los últimos años debido a los diversos planes y programas, elaborados por el Departamento de Educación de la Generalitat de Catalunya, encaminados a potenciar la competencia literaria de los niños/as, en este caso, en las escuelas. Además, las nuevas tecnologías están formando parte, cada vez de manera más generalizada, de nuestra sociedad, ofreciendo un amplio abanico de posibilidades, entre las cuales está la lectura. Así pues, este trabajo pretende mostrar el papel que desempeña la literatura infantil y las nuevas tecnologías en diversos centros educativos de Granollers y Santa Eulàlia de Ronçana, a fin de comprobar si utilizan estos soportes de lectura para potenciar la competencia literaria de los niños/as. Del mismo modo, se muestra una intervención didáctica con literatura infantil analógica y digital en el nivel de P5 (enmarcada en la Escuela Ronçana), con el 4 propósito de constatar si ambos soportes permiten adquirir los mismos aprendizajes literarios.
Resum: The presence of children’s literature in the classroom has increased in recent years as a result of the several plans and programs prepared by the Department of Education of the Government of Catalonia, aimed at enhancing children’s literary competition, in this case, in schools. In addition, new technologies are part increasingly more widespread in our society, offering a wide range of possibilities, including are reading. Thus, this work aims to show the role played by children’s literature and new technologies in various schools in Granollers and Santa Eulalia de Ronçana to test whether using these reading supports to enhance children’s literary competition. Similarly, is a didactic intervention shown in analog and digital children’s literature to the level of P5 (framed in School Ronçana ), in order to establish whether both brackets allow them to acquire the same literary learning.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Document: bachelorThesis ; Text
Matèria: Literatura infantil analògica ; Literatura infantil digital ; Competència literària ; Centros educativos ; Experiencia literaria ; Literary competition ; Analog children’s literature ; Digital children’s literature ; Schools ; Literary experience



188 p, 3.7 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat Ciències de l'Educació. TFG

 Registre creat el 2014-09-17, darrera modificació el 2016-04-15



   Favorit i Compartir