Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/123408
El arte de las autocreencias. Una aproximación boudoniana a la identidad social
Aguiar, Fernando (Instituto de Estudios Sociales Avanzados (IESA). Consejo Superior de Investigaciones Científicas (Espanya).)

Títol variant: L’art de les autocreences. Una aproximació boudoniana a la identitat social
Títol variant: The art of self-beliefs. A Boudonian approach to social identity
Data: 2014
Resum: A pesar de que Raymond Boudon reconoce que el concepto de creencia es uno de los ingredientes básicos de nuestra identidad, no desarrolló una teoría de la identidad social basada en las creencias ni prestó especial atención al concepto. En este artículo se intentará arrojar luz sobre los motivos por los que Boudon excluyó de su obra la identidad y se analizará si su teoría social se puede emplear para abordar el asunto. Lo que proponemos es que cabe la posibilidad de construir el concepto de identidad apoyándose en el modelo boudoniano de acción, lo que lleva a definir la identidad como una clase especial de creencia: una creencia sobre uno mismo o autocreencia.
Resum: In spite of recognizing that the concept of beliefs is a basic ingredient of our identity, Raymond Boudon neither developed a belief-based theory of social identity nor paid special attention to the concept. This article will attempt to shed some light on why Boudon excluded identity from his work and inquire if his social theory can be used to address the issue. We suggest that it is possible to build the concept of identity on Boudon’s model of action by defining identity as a special kind of belief – a belief about oneself or self-belief.
Resum: Malgrat que Raymond Boudon reconeix que el concepte de creença és un dels ingredients bàsics de la nostra identitat, no va desenvolupar una teoria de la identitat social basada en les creences ni va prestar una atenció especial al concepte. En aquest article s’intentarà aclarir els motius pels quals Boudon va excloure de la seva obra la identitat i s’analitzarà si la seva teoria social es pot utilitzar per abordar l’assumpte. El que proposem és que hi ha la possibilitat de construir el concepte d’identitat basant-se en el model boudonià d’acció, la qual cosa porta a definir la identitat com un tipus especial de creença: una creença sobre un mateix o autocreença.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Racionalidad cognitiva ; Creencias de identidad ; Homo economicus ; Homo sociologicus ; Raymond boudon ; Cognitive rationality ; Identity beliefs ; Racionalitat cognitiva ; Creences d’identitat
Publicat a: Papers : revista de sociologia, Vol. 99 Núm. 4 (Octubre-Desembre 2014) , p. 579-593 (Artículos de monográfico) , ISSN 2013-9004

DOI: 10.5565/rev/papers.2080


15 p, 145.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Papers
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2014-10-03, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir