Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/125801
La propaganda bélica en el cine de animación durante la Segunda Guerra Mundial : Walt Disney y Warner Bros
Barrón Torres, Júlia
Ramajo Hernández, Nati, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Data: 2014
Descripció: 90 pag.
Pla d'estudis: Graduat o Graduada en Comunicació Audiovisual [968]
Titulació: Comunicació Audiovisual [2501928]
Resum: Walt Disney i Warner Bros van ser durant el període de la Segona Guerra Mundial (1939-1945), les productores nord-americanes més importants en el sector cinematogràfic de l'animació. A través de l'anàlisi de continguts que van realitzar aquestes productores, s'intenta esclarir la possible manipulació que es va exercir en l'elaboració dels continguts per generar un discurs persuasiu per a la ciutadania nord-americana d'aquells anys. “Victory Through Air Power”; “Education for death” de Walt Disney y “The Ducktators”; “Private Snafu: Spies” y “Daffy – The Commando” de Warner Bros, són els continguts escollits per a la recerca.
Resum: Walt Disney y Warner Bros fueron, durante el periodo de la Segunda Guerra Mundial (1939-1945) las productoras estadounidenses más importantes en el sector cinematográfico de la animación. A través del análisis de contenidos que realizaron dichas productoras, se intenta esclarecer la posible manipulación que se ejerció en la elaboración de los contenidos para generar un discurso persuasivo para la ciudadanía norteamericana de aquellos años. “Victory Through Air Power”; “Education for death” de Walt Disney y “The Ducktators”; “Private Snafu: Spies” y “Daffy – The Commando” de Warner Bros, son los contenidos escogidos para la investigación.
Resum: Walt Disney and Warner Bros were the most important U. S producers in the cinematic animation industry during the period of the Second World War (1939-1945). The investigation attempts to clarify the possible manipulation that they exercised in the elaboration of the content development of the films which were produced in those years. Films such as “Victory through Air Power” and “Education for Death” of Walt Disney and also, “The Ducktators”, “Private Snafu: Spies” and “Daffy– The Commando” of Warner Bros are analysed in this paper as products of persuasion aimed to establish a particular war speech within the U. S society.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: bachelorThesis ; Text
Matèria: Cinema ; Animació ; Persuasió ; Segona Guerra Mundial ; Estats Units ; Walt Disney ; Warner Bros



90 p, 2.6 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències de la Comunicació. TFG

 Registre creat el 2014-10-29, darrera modificació el 2016-04-15



   Favorit i Compartir