Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/125948
Internet, campanyes electorals i ciutadans : l’estat de la qüestió
Anduiza Perea, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic)

Data: 2009
Resum: Aquest article repassa com internet està afectant els processos electorals i, en particular, el desenvolupament i les conseqüències de les campanyes segons la investigació existent. Les principals conclusions d’aquesta revisió de la literatura apunten que existeix una distància important entre les potencialitats que aquest nou mitjà ofereix tant a partits com a ciutadans i la realitat dels usos que tots dos en fan. Els partits utilitzen internet com a eina de comunicació que complementa, però en cap cas substitueix, les activitats offline. Els ciutadans encara confien en els mitjans tradicionals com a principals fonts d’informació sobre les eleccions. Els ciutadans que busquen informació en línia a Espanya són una minoria que concentra recursos socioeconòmics, habilitats tecnològiques i motivacions polítiques. Els efectes de l’ús d’internet sobre el coneixement, la implicació política i la participació, les actituds i els comportaments no són negatius, tot i que sí modestos.
Resum: This article reviews how, according to current research, the internet is affecting electoral processes and, in particular, the development and consequences of campaigns. The main conclusions of this review of the literature state that there is a significant distance between the potential offered by this new medium, both to parties and citizens, and how it is actually used by everyone concerned. Political parties use the internet as a communication tool that complements but in no way replaces offline activities. Citizens still put their faith in traditional media as their main sources of information on elections. Citizens that look for information online in Spain are a minority that concentrates socio-economic resources, technological skills and political motivations. The effects of internet use on knowledge, the implementation of policies and participation, attitudes and behaviour are not negative although they are moderate.
Drets: Tots els drets reservats.
Llengua: Català.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Internet ; Campanyes electorals ; Ciutadania ; Participació política ; Electoral campaigns ; Citizenship ; Participation ; Politics
Publicat a: Quaderns del CAC, Núm. 33 (Desembre 2009) , p. 5-12, ISSN 1138-9761

Adreça alternativa: http://www.cac.cat/pfw_files/cma/recerca/quaderns_cac/Q33_Anduiza.pdf


8 p, 76.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2014-11-03, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir