Web of Science: 1 cites, Scopus: 4 cites, Google Scholar: cites
Reacciones químicas y representaciones sociales de los estudiantes
Meneses Villagrá, Jesús Ángel (Universidad de Burgos. Departamento de Didácticas Específicas)
Lacolla, Liliana (Universidad de Buenos Aires. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias)
Valeiras, Nora (Universidad Nacional de Córdoba (Argentina). Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología)

Títol variant: Reaccions químiques i representacions socials dels estudiants
Títol variant: Chemical reactions and social representations of students
Data: 2014
Resum: La presente investigación incorpora el concepto de representaciones sociales al estudio de las ideas de sentido común que poseen los estudiantes acerca de las reacciones químicas. Se determina la estructura de esta representación social en alumnos de 16 años de manera previa al tratamiento escolar del tema. Se analizan las modificaciones que ha sufrido la representación social inicial, después de la enseñanza que ha sido llevada a cabo mediante una secuencia didáctica organizada para tal fin. Se comprueba que las representaciones socialmente compartidas tienen una importante incidencia en la construcción del campo conceptual de cambio químico.
Resum: This research incorporates the concept of Social Representations to the study of commonsense ideas about chemical reactions held by students. The structure of the Social Representations in students of age 16 has been determined prior to addressing the subject in school. The paper considers the changes in the initial Social Representation which have taken place after teaching has been carried out by means of an organized teaching sequence implemented for this purpose. It is found that socially shared representations have an important incidence on the construction of the conceptual field of chemical change.
Resum: Aquesta recerca incorpora el concepte de representacions socials a l'estudi de les idees de sentit comú que tenen els estudiants sobre les reaccions químiques. Es determina l'estructura d'aquesta representació social en alumnes de 16 anys de manera prèvia al tractament escolar del tema. S'analitzen les modificacions que ha patit la representació social inicial, després de l'ensenyament que ha estat portada a terme per mitjà d'una seqüència didàctica organitzada per a tal fi. Es comprova que les representacions socialment compartides tenen una important incidència en la construcció del camp conceptual de canvi químic.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Representaciones sociales ; Reacciones químicas ; Cambio químico ; Niveles de representación ; Social representations ; Chemical reactions ; Chemical change ; Levels of representation ; Representacions socials ; Reaccions químiques ; Canvi químic ; Nivells de representació
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, Vol. 32 Núm. 3 (2014) , p. 89-109, ISSN 2174-6486

Adreça original: https://ensciencias.uab.es/article/view/v32-n3-meneses-lacolla
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/287579
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/v32-n3-meneses
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.1010


22 p, 1.4 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2014-11-04, darrera modificació el 2023-09-04



   Favorit i Compartir