Web of Science: 3 citations, Scopus: 3 citations, Google Scholar: citations
Análisis de los argumentos elaborados por estudiantes de cursos introductorios de Física universitaria ante situaciones problemáticas
Ceberio Gárate, Mikel (Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU))
Almudí García, José Manuel (Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU))
Zubimendi Herranz, José Luis (Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU))

Additional title: Anàlisi dels arguments elaborats per estudiants de cursos introductoris de Física universitària davant situacions problemàtiques
Additional title: Analysis of the arguments created by students in introductory courses of university Physics when tackling problematic situations
Date: 2014
Abstract: En este artículo analizamos la calidad de los argumentos utilizados por los estudiantes universitarios que siguen una enseñanza tradicional en primer curso de Ingeniería cuando, ante una situación problemática de física, deben optar por la estrategia o vía de resolución más adecuada. Valoramos lo apropiado de sus conclusiones, la pertinencia de las leyes y principios que han considerado para llegar a una conclusión (pertinencia conceptual), la calidad de las pruebas manejadas y si sus conclusiones se encuentran validadas por la coherencia de los razonamientos (suficiencia del razonamiento). Las deficiencias más destacables han surgido ligadas a la ausencia de pruebas que sustenten la conclusión y al hecho de que, cuando se consideran estas pruebas, a menudo no se razona adecuadamente la relación entre ellas y las conclusiones.
Abstract: In this article, we analyse the quality of the arguments used by the college students who follow a traditional teaching in first engineering course when, faced with a problematic situation of physics, must choose by the strategy or most appropriate resolution path. We value the appropriateness of their conclusions, the pertinence of the laws and principles that have been considered to reach a conclusion (conceptual pertinence), the quality of the evidence managed and if its conclusions are validated by the consistency of reasoning (sufficiency of the reasoning). The most noteworthy shortcomings have arisen relating to the lack of evidence supporting the explanation and the fact that, when considering this evidence, often, it is not properly reasoned the relationship between the evidence and the conclusions.
Abstract: En aquest article analitzem la qualitat dels arguments utilitzats pels estudiants universitaris que segueixen un ensenyament tradicional en primer curs d'Enginyeria quan, davant d'una situació problemàtica de física, han d'optar per l'estratègia o via de resolució més adient. valorem l'apropiat de les seves conclusions, la pertinència de les lleis i principis que han considerat per arribar a una conclusió (pertinència conceptual), la qualitat de les proves manejades i si els seus conclusions es troben validades per la coherència dels raonaments (suficiència del raonament). Les deficiències més destacables han sorgit lligades a l'absència de proves que sustentin la conclusió i al fet que, quan es consideren aquestes proves, sovint no es raona adequadament la relació entre elles i les conclusions.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Argumentación ; Resolución de problemas ; Enseñanza de la física en la universidad ; Argumentation ; Problem solving ; Physics teaching at university ; Argumentació ; Resolució de problemes ; Ensenyament de la física a la universitat
Published in: Enseñanza de las ciencias, Vol. 32 Núm. 3 (2014) , p. 71-88, ISSN 2174-6486

Adreça original: https://ensciencias.uab.es/article/view/v32-n3-almudi-ceberio-zubimendi
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/287545
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/v32-n3-almudi-ceberio-zubimendi
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.1112


18 p, 380.0 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2014-11-04, last modified 2022-12-12



   Favorit i Compartir