Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/126011
Naturaleza de la ciencia en notícias científicas de la prensa : análisis del contenido y potencialidades didácticas
García-Carmona, Antonio (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias)

Títol variant: The nature of science in press articles about science : content analysis and pedagogical potential
Data: 2014
Resum: Se destaca el potencial didáctico de ciertas noticias científicas de la prensa diaria para introducir la naturaleza de la ciencia (NDC) en la educación científica. A fin de ponerlo de manifiesto, se analiza interpretativamente el contenido de un repertorio de cuarenta noticias relacionadas con la Física, publicadas en periódicos españoles de gran difusión. El análisis revela la idoneidad del repertorio, tanto por la sintonía de su contenido con la visión actual de la NDC como por las posibilidades didácticas para su uso en el aula, de acuerdo con las tendencias actuales en la enseñanza de esta. Se sugiere, asimismo, su utilización en los programas de formación del profesorado, a fin de mejorar su comprensión sobre la NDC y, consecuentemente, su enseñanza.
Resum: Newspaper reports of certain pieces of science news have the pædagogical potential of being able to introduce the Nature of Science (NOS) in science classes. This is illustrated in the present paper with an interpretative content analysis of a repertoire of 40 physics-related news items published in major Spanish newspapers. The analysis reveals that: (a) the information provided on NOS in the vast majority of the news items was quite consonant with the currently accepted concept, and (b) it suggests a diversity of pædagogical possibilities according to current trends in NOS teaching. Finally, it should be stressed that reflexive analysis on NOS using science news items in the press ought to be encouraged as a basic resource in science teacher education programs.
Resum: Es destaca el potencial didàctic de certes notícies científiques de la premsa diària per introduir la naturalesa de la ciència (NDC) en l'educació científica. Per tal de posar-ho de manifest, s'analitza interpretativament el contingut d'un repertori de quaranta notícies relacionades amb la Física, publicades en diaris espanyols de gran difusió. L'anàlisi revela la idoneïtat del repertori, tant per la sintonia del seu contingut amb la visió actual de l'NDC com per les possibilitats didàctiques per al seu ús a l'aula, d'acord amb les tendències actuals en l'ensenyament d'aquesta. Es suggereix, així mateix, la seva utilització en els programes de formació del professorat, per tal de millorar la seva comprensió sobre la NDC i, conseqüentment, el seu ensenyament.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Nature of science ; Newspapers ; Science education ; Scientific literacy ; Scientific news ; Alfabetització científica ; Educació científica ; Naturalesa de la ciència ; Notícies científiques ; Premsa diària ; Alfabetización científica ; Educación científica ; Naturaleza de la ciencia ; Noticias científicas ; Prensa diaria
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, Vol. 32 Núm. 3 (2014) , p. 493-509, ISSN 2174-6486

DOI: 10.5565/rev/ensciencias.1307


18 p, 412.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2014-11-04, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir