Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/126018
Conocimiento de los estudiantes para maestro cuando interpretan respuestas de estudiantes de primaria a problemas de división-medida
Fernández Verdú, Ceneida (Universidad de Alicante)
Callejo de la Vega, M. Luz (Departamento de Innovación y Formación Didáctica Universidad de Alicante)
Márquez Torres, Maximina (Escuela Técnica Industrial “Capitán Anselmo Belloso” Maracaibo (Venezuela))

Títol variant: Coneixement dels estudiants per mestre quan interpreten respostes d'estudiants de primària a problemes de divisió-mesura
Títol variant: Pre-service teachers’ knowledge when they interpret primary school students’ answers to quotitive division problems
Data: 2014
Resum: El objetivo de esta investigación es indagar en el conocimiento especializado de contenido matemático de estudiantes para maestro (EPM) sobre problemas de división-medida. Los EPM respondieron a dos cuestionarios en los que resolvieron dos problemas de división-medida e interpretaron respuestas dadas por alumnos de primaria. Un alto porcentaje de EPM resolvieron con éxito los dos problemas, pero pocos fueron capaces de interpretar de forma adecuada las respuestas de los alumnos de primaria cuando empleaban un procedimiento correcto alternativo a la división. Los resultados obtenidos ofrecen a los formadores referencias iniciales acerca de los conocimientos de los EPM sobre problemas de división-medida y sobre el uso que hacen de estos conocimientos en una de sus tareas profesionales: interpretar las respuestas de los alumnos.
Resum: The aim of this study is to investigate pre-service teachers (PST) specialized content knowledge related to quotitive division problems. PST answered two questionnaires where they had to solve two quotitive division problems and interpret primary school students’ answers to these problems. A high percentage of pre-service teachers solved the two problems successfully, but few of them were able to interpret pupils’ answers where they used a correct alternative method to the division procedure. Results give information to teacher trainers about initial references of pre-service teachers’ knowledge related to quotitive division problems and about the use of this knowledge in one of the professional tasks: interpreting pupils’ answers.
Resum: L'objectiu d'aquesta investigació és indagar en el coneixement especialitzat de contingut matemàtic d'estudiants per mestre (EPM) sobre problemes de divisió-mesura. Els EPM van respondre a dos qüestionaris en els que van resoldre dos problemes de divisió-mesura i van interpretar respostes donades per alumnes de primària. Un alt percentatge d'EPM van resoldre amb èxit els dos problemes, però pocs van ser capaços d'interpretar de manera adequada les respostes dels alumnes de primària quan empraven un procediment correcte alternatiu a la divisió. Els resultats obtinguts ofereixen als formadors referències inicials sobre els coneixements dels EPM sobre problemes de divisió-mesura i sobre l'ús que fan d'aquests coneixements en una de les seves tasques professionals: interpretar les respostes dels alumnes.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Conocimiento especializado de contenido matemático ; Estudiantes para maestro ; Problemas de división-medida ; Specialized content knowledge ; Pre-service teachers ; Quotitive division problems ; Coneixement especialitzat de contingut matemàtic ; Estudiants per mestre ; Problemes de divisió-mesura
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, Vol. 32 Núm. 3 (2014) , p. 407-424, ISSN 2174-6486

DOI: 10.5565/rev/ensciencias.1235


18 p, 554.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2014-11-04, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir