Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/126028
Aprendiendo empuje durante la resolución de problemas : un análisis desde la Teoría de Clases de Coordinación
Buteler, Laura María (Instituto de Física Enrique Gaviola Conicet / Facultad de Matemática, Astronomía y Física. Universidad Nacional de Córdoba.)
Coleoni, Enrique Andrés (Instituto de Física Enrique Gaviola Conicet / Facultad de Matemática, Astronomía y Física. Universidad Nacional de Córdoba.)
Perea, María Andrea (Instituto de Física Enrique Gaviola Conicet / Facultad de Matemática, Astronomía y Física. Universidad Nacional de Córdoba.)

Títol variant: Aprenent empenta durant la resolució de problemes : un anàlisi des de la Teoria de Classes de Coordinació
Títol variant: Learning buoyancy during problem solving : a Coordination-Class Theory approach
Data: 2014
Resum: El caso que se presenta en esta investigación arroja luz sobre qué aprendizajes conceptuales ocurren (o no) durante la actividad de resolver problemas. El caso está acotado a tres estudiantes que resuelven tres problemas de hidrostática y a la actividad cognitiva que acontece en torno al concepto de empuje durante esas tres instancias de resolución. La Teoría de Clases de Coordinación desarrollada por diSessa y Wagner (2005) permite entender cómo y cuándo estos estudiantes realizan progresos conceptuales a partir de ciertas dificultades encontradas durante el proceso de resolución. Se intenta de este modo «capturar» algunos aspectos de la dinámica de aprendizaje y su relación con las características contextuales de los problemas.
Resum: The present work describes certain details of the conceptual understanding that does and does not occur during a particular problem solving activity. The case studied focuses on three introductory physics students (university level) as they approach three problems on static fluids. The cognitive activity registered takes place around the concept of buoyant force. To carry out the analysis, Coordination Class Theory (diSessa and Wagner, 2005) is used to carry out the analysis. Ultimately, we are able to understand how and when these students make a conceptual progress in their understanding after overcoming particular difficulties. A description is achieved of some aspects of the learning dynamics and its relation to the context-specific traits of the situations.
Resum: El cas que es presenta en aquesta investigació aporta llum sobre quins aprenentatges conceptuals ocorren (o no) durant l'activitat de resoldre problemes. El cas està acotat a tres estudiants que resolen tres problemes d'hidrostàtica ia l'activitat cognitiva que esdevé al voltant del concepte d'empenta durant aquestes tres instàncies de resolució. La Teoria de classes de Coordinació desenvolupada per diSessa i Wagner (2005) permet entendre com i quan aquests estudiants realitzen progressos conceptuals a partir de certes dificultats trobades durant el procés de resolució. S'intenta d'aquesta manera «capturar» alguns aspectes de la dinàmica de aprenentatge i la seva relació amb les característiques contextuals dels problemes.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Learning ; Problem solving ; Coordination-class theory ; Buoyancy ; Aprenentatge ; Resolució de problemes ; Classes de coordinació ; Empenta ; Aprendizaje ; Resolución de problemas ; Clases de coordinación ; Empuje
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, Vol. 32 Núm. 3 (2014) , p. 511-528, ISSN 2174-6486

DOI: 10.5565/rev/ensciencias.1309


18 p, 335.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2014-11-04, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir