Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/126030
La indagación en las propuestas de formación inicial de maestros : análisis de entrevistas a formadores de Didáctica de las Ciencias Experimentales
Martínez-Chico, María (Universidad de Almería)
López-Gay Lucio-Villegas, Rafael (IES Nicolás Salmerón (Almeria, Andalusia))
Jiménez-Liso, Mª Rut (Universidad de Almería)

Títol variant: La indagació en les propostes de formació inicial de mestres : anàlisi d'entrevistes als formadors de Didàctica de les Ciències Experimentals
Títol variant: Model-based inquiry for pre-service primary teacher training : science teacher educators’ interviews analysis
Data: 2014
Resum: Presentamos el análisis de las entrevistas audio-grabadas a catorce especialistas en didáctica de las ciencias, formadores de maestros, sobre lo que declaran acerca de qué es prioritario para la formación inicial de maestros y cómo lo desarrollan en el aula. Hemos analizado las entrevistas para caracterizar los elementos del enfoque de enseñanza de las ciencias por indagación basada en modelos que los formadores de maestros destacan entre las prioridades de la formación inicial. Los resultados muestran elementos de indagación destacados por casi todos los formadores como trabajar a partir del planteamiento de preguntas y explicar fenómenos cotidianos, elementos muy próximos a las características de este enfoque de enseñanza. También hemos identificado perfiles de formadores de maestros (en función de los elementos del enfoque que declaran) que pueden resultar útiles de cara a facilitar la diseminación de propuestas de indagación en la formación de maestros.
Resum: In this paper we show the analysis of audio-taped interviews carried out with fourteen Science Teacher Educators who declare their opinion about what is a priority for pre-service Primary School Teachers training and how they develop it in their science education classroom. These interviews were analyzed in order to characterize the elements of the Model-based Inquiry approach that teacher trainers stand out among the priorities of pre-service primary teachers training. The results show elements of inquiry highlighted by almost all Science Teacher Educators such as asking questions and explaining everyday phenomena, which are very close to the characteristics of this teaching approach. In order to promote inquiry-based teaching approaches in teacher training we have also identified profiles of science educators, depending on the elements of the approach stated.
Resum: Presentem l'anàlisi de les entrevistes àudio-gravades a catorze especialistes en didàctica de les ciències, formadors de mestres, sobre el que declaren sobre què és prioritari per a la formació inicial de mestres i com el desenvolupen a l'aula. Hem analitzat les entrevistes per caracteritzar els elements de l'enfocament d'ensenyament de les ciències per indagació basat en models que els formadors de mestres destaquen entre les prioritats de la formació inicial. Els resultats mostren elements d'indagació destacats per gairebé tots els formadors com treballar a partir del plantejament de preguntes i explicar fenòmens quotidians, elements molt propers a les característiques d'aquest enfocament d'ensenyament. També hem identificat perfils de formadors de mestres (en funció dels elements de l'enfocament que declaren) que poden resultar útils de cara a facilitar la disseminació de propostes d'indagació en la formació de mestres.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Formadores de maestros en didáctica de las ciencias ; Formación inicial de maestros ; Indagación por modelos ; Science educators trainers ; Primary school science teachers training ; Inquiry based models ; Formadors de mestres en didàctica de les ciències ; Formació inicial de mestres ; Indagació per models
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, Vol. 32 Núm. 3 (2014) , p. 591-608, ISSN 2174-6486

DOI: 10.5565/rev/ensciencias.1376


18 p, 275.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2014-11-04, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir