Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/126037
La transferencia de contenidos matemáticos a contextos científicos : el concepto de función
Burgoa Etxaburu, Miren Begoñe

Títol variant: La transferència de continguts matemàtics a contextos científics : el concepte de funció
Títol variant: Transfer content mathematical scientific contexts : the concept of function
Data: 2014
Resum: Esta investigación parte de la necesidad de profundizar sobre las relaciones entre las Ciencias y las Matemáticas en relación con la transferencia de conocimientos entre ambas áreas. Con tal fin, la presente tesis aborda la problemática de la transferencia entre los contenidos de estas dos disciplinas separadas en el currículo pero que están interrelacionadas, ya que los conocimientos matemáticos y los científicos se requieren biunívocamente para el desarrollo de ambos. La Ciencia necesita de los saberes matemáticos para modelizar la realidad y las Matemáticas adquieren mayor sentido en tanto y cuanto son útiles para esta finalidad.
Resum: Aquesta investigació parteix de la necessitat d'aprofundir sobre les relacions entre les Ciències i les Matemàtiques en relació amb la transferència de coneixements entre les dues àrees. Amb aquesta finalitat, la present tesi aborda la problemàtica de la transferència entre els continguts d'aquestes dues disciplines separades en el currículum però que estan interrelacionades, ja que els coneixements matemàtics i els científics es requereixen biunívocament per al desenvolupament de tots dos. La Ciència necessita dels sabers matemàtics per modelitzar la realitat i les matemàtiques adquireixen més sentit en tant i quant són útils per a aquesta finalitat.
Resum: This research tests the need to elaborate on the relationship between science and Mathematics in relation to the transfer of knowledge between the two areas. To this end, the This thesis addresses the issue of the transfer between the contents of these two disciplines separated in the curriculum but are interrelated, since the mathematical knowledge and the biunivocally scientists need for the development of both. Science needs knowledge mathematicians to model reality and mathematics take on more meaning as long as it are useful for this purpose.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Didàctica ; Matemàtiques ; Educació ; Didactic ; Mathematics ; Education ; Didáctica ; Matemáticas ; Educación
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, Vol. 32 Núm. 3 (2014) , p. 703-704, ISSN 2174-6486

DOI: 10.5565/rev/ensciencias.1525


2 p, 127.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2014-11-04, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir