La representació de les dones en la publicitat. Comparació de la publicitat del sector alimentari en la televisió espanyola dels anys 1960 i 2013
López Zapata, Maria del Mar
Ullod Pujol, Ana María, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Data: 2014
Descripció: 65 pag.
Resum: És la publicitat un reflex directe de la societat o un simple aparador de models de conducta que s'imposen social i culturalment? Els rols de gènere atribuís a dones i homes formen part d'aquests models de conducta reproduís en la publicitat. Històricament les dones han estat representades en l'espai domèstic en el seu paper de mestresses de casa o bé com a reclam sexual. Quins han estat els avanços pel que fa a la representació de les dones en la publicitat, després de mig segle d'anuncis televisius?.
Resum: ¿Es la publicidad un reflejo directo de la sociedad o un simple aparador de modelos de conducta que se imponen social y culturalmente? Los roles de género atribuidos a mujeres y hombres forman parte de estos modelos de conducta reproducidos en la publicidad. Históricamente las mujeres han sido representadas en el espacio doméstico en su papel de amas de casa o utilizadas como reclamo sexual. ¿Cuáles han sido los avances en la representación de las mujeres en la publicidad después de medio siglo de anuncios televisivos?.
Resum: Is it advertising a faithful reflection of society or just an exposition of the different ways of behavior imposed by culture and society? Gender roles attributed to women and men are part of these ways of behavior shown in advertising. Historically women have been shown in domestic areas in her role as housewives or used as a sexual object. Which have been the improvements in women representation in advertising fifty years later of television ads?.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Periodisme [2501933]
Pla d'estudis: Grau en Periodisme [971]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: Dones ; Gènere ; Publicitat



65 p, 2.9 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències de la Comunicació. TFG

 Registre creat el 2014-11-06, darrera modificació el 2022-05-07



   Favorit i Compartir