Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/126196
Fotografia de premsa: una realitat percebuda. Anàlisi del tractament fotogràfic de fets d'actualitat a través de la semiòtica
Millán Escasany, Maria
Soriano Clemente, Jaume, 1965- , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Data: 2014
Descripció: 119 pag.
Pla d'estudis: Graduat o Graduada en Periodisme [971]
Titulació: Periodisme [2501933]
Resum: Els pensaments i les ideologies són factors que influeixen a l’hora de fer una fotografia, de processar-la i, finalment, seleccionar-la. L’anàlisi semiòtica d’imatges de portada dels principals diaris espanyols realitzada mostra aquest valor connotatiu. S’ha centrat en la descodificació i la interpretació global de la informació i mostra com el missatge es construeix mitjançant elements retòrics, gestos i actituds dels protagonistes, i la relació entre aquests i el títol. El treball no pretén establir un únic mètode d’anàlisi de la fotografia periodística, sinó sensibilitzar la mirada del lector desmentint la innocència de la imatge de premsa.
Resum: Los pensamientos y las ideologías son factores que influyen a la hora de hacer una fotografía, de procesarla y, finalmente, seleccionarla. El análisis semiótico de imágenes de portada de los principales diarios españoles realizada muestra este valor connotativo. Se ha centrado en la decodificación y la interpretación global de la información y muestra cómo el mensaje se construye mediante elementos retóricos, gestos y actitudes de los protagonistas, y la relación entre éstos y el título. El trabajo no pretende establecer un único método de análisis de la fotografía periodística, sino sensibilizar la mirada del lector desmintiendo la inocencia de la imagen de prensa.
Resum: Thoughts and ideologies are influencing factors when making a photograph, process it and, finally, select it. The semiotic analysis of front-page images of the main Spanish newspapers shows this connotative value. It is focused on decoding and interpreting global information and shows how the message is constructed through rhetorical elements, gestures and attitudes of the characters, and the relationship between them and the title. This report is not intended to establish a single method of photojournalism analysis, but to sensitize the reader's eyes belying the innocence of the press image.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Document: bachelorThesis ; Text
Matèria: missatge fotogràfic ; connotació ; semiòtica de la imatge ; ètica ; premsa espanyola



119 p, 23.8 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències de la Comunicació. TFG

 Registre creat el 2014-11-07, darrera modificació el 2016-04-15



   Favorit i Compartir