Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/126202
La representación del trabajo periodístico en las series de ficción de la HBO
Mur Casado, María Sofía
Martínez García, Luisa del Carmen, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Data: 2014
Descripció: 114 pag.
Pla d'estudis: Graduat o Graduada en Periodisme [971]
Titulació: Periodisme [2501933]
Resum: "The Newsroom", és un drama basat en la vida dels periodistes que treballen en un telenotícies de televisió per cable. Com a ficció serveix d'instrument per dur a terme la representació cultural a través d'un canal com la HBO. Com a producte de la televisió americana, representa un model de vida, una cultura i una forma d'entendre els mites i els arquetips de la història, l'economia, la cultura o la política d'Estats Units. Immersa en la denominada "era del drama en televisió", la ficció presenta una imatge del periodista i del periodisme basada en els valors americans així com la ideologia del creador, Aaron Sorkin, i la idiosincràsia de les noves sèries de televisió.
Resum: "The Newsroom", es un drama basado en la vida de los periodistas que trabajan en un telediario de televisión por cable. Como ficción sirve de instrumento para llevar a cabo la representación cultural a través de un canal como la HBO. Como producto de la televisión americana, representa un modelo de vida, una cultura y una forma de entender los mitos y los arquetipos de la historia, la economía, la cultura o la política de Estados Unidos. Inmersa en la denominada "era del drama en televisión", la ficción presenta una imagen del periodista y del periodismo basada en los valores americanos así como la ideología del creador y la idiosincrasia de las nuevas series de televisión.
Resum: “The Newsroom” is a drama focused on a group of journalists working on a cable News program. As fiction, it works as a tool to carry out cultural representation via a channel like HBO. As an American television's product, it represents a lifestyle, a culture, and a way to understand the myths and archetypes of history, economics, culture, or politics from the United States. Involved in what has been called "the age of drama in television", this fiction presents a view of the journalist and journalism based on the American values as well as its creator's ideology, Aaron Sorkin, and the idiosyncrasy of the new television series.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: bachelorThesis ; Text
Matèria: representació ; ficció ; HBO ; 'The Newsroom' ; periodisme ; periodista



114 p, 3.2 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències de la Comunicació. TFG

 Registre creat el 2014-11-07, darrera modificació el 2016-04-15



   Favorit i Compartir