Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/126209
Les lleis d’educació després del franquisme : implicacions per a Catalunya
Sarramona, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)

Títol variant: Las leyes de educación después del franquismo: implicaciones para Cataluña
Títol variant: Education laws after Franco: implications for Catalonia
Data: 2014
Resum: Aquest article revisa les lleis orgàniques d’educació de l’Estat espanyol fins al dia d’avui, a més de la llei catalana. Ho fa analitzant aquells aspectes que incideixen especialment sobre la qualitat i l’estructura del sistema educatiu. De manera especial, s’hi parla també de tots aquells que tenen a veure directament amb les particularitats que, com a nació, té Catalunya i que s’haurien de veure reflectides en el nostre sistema educatiu. La conclusió general és que sobren lleis generals que arriben a un nivell de detall excessiu i que s’avança en un procés progressiu de recentralització, malgrat que les competències plenes en educació estan totes transferides. A més, s’hi fa una lectura interessada de les atribucions que la Constitució espanyola reserva al Ministeri d’Educació.
Resum: Este artículo revisa las leyes orgánicas de educación del Estado hasta el día de hoy, además de la ley catalana. Lo hace analizando aquellos aspectos que inciden especialmente sobre la calidad y la estructura del sistema educativo. De modo especial, se analizan también todos aquellos que tienen que ver directamente con las particularidades que, como nación, tiene Cataluña y que deberían verse reflejadas en nuestro sistema educativo. La conclusión general es que sobran leyes generales que alcanzan un nivel de detalle excesivo y que se avanza en un proceso progresivo de recentralización, a pesar de que las competencias plenas en educación están todas transferidas. Además, se hace una lectura interesada de las atribuciones que la Constitución española reserva al Ministerio de Educación.
Resum: This article reviews national organic laws on education after the Franco regime until today, as well as the Catalonian laws, and analyzes particular aspects that affect the quality and structure of the educational system. Special attention is paid to aspects that have to do directly with the particular features of Catalonia as a nation, which should be reflected in our educational system. The general conclusion is that there is an overabundance of general laws that are too detailed, and that the educational system is advancing towards a gradual process of recentralization despite the fact that full jurisdiction over education has been transferred. The article constitutes a biased reading of the powers that the Spanish Constitution has invested in the Spanish Ministry of Education.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Sistema educatiu ; Qualitat de l’educació ; Immersió lingüística ; Transferències educatives ; Llei orgànica ; Educational system ; Quality of education ; Language immersion ; Educational transfers ; Organic law of education ; Sistema educativo ; Calidad de la educación ; Inmersión lingüística ; Transferencias educativas ; Ley orgánica
Publicat a: Educar, Núm. Especial (2014) , p. 33-53, ISSN 0211-819X

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Educar/article/view/287046
DOI: 10.5565/rev/educar.689


21 p, 152.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2014-11-08, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir