Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/126282
Nous Mitjans : plataforma de regeneració periodística
Giner Coté, Jordi
Bonet Bagant, Montse, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Data: 2014
Descripció: 105 pag.
Pla d'estudis: Graduat o Graduada en Periodisme [971]
Titulació: Periodisme [2501933]
Resum: Des del començament de la crisi econòmica mundial, el 2008, més de 10. 000 periodistes han perdut els seus llocs de feina. Les empreses on treballaven han ajustat despeses per intentar mantenir un model que ja no obté els guanys dels temps de bonança. Com a contrapartida, han nascut més de 300 nous mitjans, la majoria impulsats per periodistes, que han vist la crisi com una oportunitat per replantejar el periodisme des d'una nova perspectiva empresarial i de negoci, fins i tot apostant pel paper. L'estudi de cinc casos paradigmàtics ens permetrà analitzar com s'estructuren, què proposen i quina és la seva viabilitat econòmica.
Resum: Desde que empezó la crisis económica mundial, más de 10. 000 periodistas han perdido su lugar de trabajo. Las empresas donde trabajaban han ajustado gastos para intentar mantener un modelo que ya no obtiene los beneficios de los tiempos de bonanza económica. Para contrarrestarlo, han nacido más de 300 nuevos medios, la mayoría impulsados por periodistas, que han visto la crisis como una oportunidad para replantear el periodismo desde una nueva perspectiva empresarial y de negocio, apostando incluso por el papel. El estudio de cinco casos paradigmáticos nos permitirá analizar cómo se estructuran, qué proponen y si son económicamente viables.
Resum: Since the global economic crisis started, more than 10000 journalists have lost their job in Spain. The media companies have been forced to adjust their expenditures/costs in order to get back to the profits they had in the past buoyant times. Meanwhile, 300 new media companies developed by journalists have appeared. For those new companies, this economic crisis is an opportunity to rethink journalism from a new business perspective, even banking on the use of paper again. The study of five different cases will allow us to understand how they are structured, how they work and see if they will be able to survive economically.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Document: bachelorThesis ; Text
Matèria: periodisme ; nous mitjans ; premsa ; empreses periodístiques



105 p, 1.6 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències de la Comunicació. TFG

 Registre creat el 2014-11-11, darrera modificació el 2016-09-06



   Favorit i Compartir