Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/126306
Simulació de models de físiques en OpenGL i shaders
Careta Freixa, Kirian
Martí Gòdia, Enric, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació)
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Títol variant: Simulación de modelos de físicas en OpenGL y shaders
Títol variant: Simulation of physical models with OpenGL and shaders
Data: 2014-06-30
Pla d'estudis: Enginyeria Informàtica [958]
Titulació: Enginyeria Informàtica [2502441]
Resum: En els darrers anys les capacitats gràfiques computacionals han augmentat considerablement, permetent l'ús d'objectes 3D en temps real i, fins i tot, efectes complexes tals com explosions o moviment de líquids. Aquests elements necessiten d'uns entorns gràfics específics per ser implementats i OpenGL ho permet. Amb la realització d'aquest projecte es busca indagar en aquests entorns, es busca aprendre a utilitzar OpenGL per programar elements complexes tals com els sistemes de partícules, recursos de gran potencial i flexibilitat capaços de simular tot tipus de comportaments a utilitzar en tot tipus d'àmbits (videojocs, cinema, simulacions científiques, etc. ). En el projecte es desenvoluparan dos sistemes de partícules (una font d'aigua i un castell de focs) utilitzant diferents tipus d'algorismes i diferents tècniques per tal de realitzar anàlisis i extreure'n conclusions. Es buscarà, també, realitzar els desenvolupaments per permetre l'encapsulament i la seva importació en entorns 3D externs. Es tindrà en compte els diferents mètodes de test a utilitzar en el projecte, així com la parametrització dels diferents sistemes per permetre la modificació en els comportaments de forma simple i còmode.
Resum: En los últimos años las capacidades gráficas computacionales han aumentado considerablemente, permitiendo el uso de objetos 3D en tiempo real e, incluso, efectos complejos tales como explosiones o movimiento de líquidos. Estos elementos necesitan de unos entornos gráficos específicos para ser implementados y OpenGL lo permite. Con la realización de este proyecto se busca indagar en estos entornos, se busca aprender a utilizar OpenGL para programar elementos complexos tales como los sistemas de partículas, recursos de gran potencial y flexibilidad capaces de simular todo tipo de comportamientos a utilizar en todo tipo de ámbitos (videojuegos, cine, simulaciones científicas, etc. ). En el proyecto se desarrollaran dos sistemas de partículas (una fuente de agua y un castillo de fuegos artificiales) utilizando diferentes tipos de algoritmos y diferentes técnicas para poder realizar análisis y extraer conclusiones. Se buscará, también, realizar los desarrollos para permitir su encapsulamiento e importación en entornos 3D externos. Se tendrán en cuenta los distintos métodos de test a utilizar en el proyecto, así como la parametrización de los diferentes sistemas para permitir la modificación en los comportamientos de forma simple y cómoda.
Resum: In recent years computational graphic skills have greatly incleased, allowing the use of 3D objects in real time, even complex effects such as explosions or movement of liquids. These elements need to be implemented in specific graphical environments and OpenGL allows it. With the realization of this project seeks to investigate these environments to learn how to use OpenGL to program complex elements such as particle systems, resources with high potential and flexibility capable of simulating all types of behaviours to be used in all kinds of areas (videogames, cinema, scientific simulations, etc. ). In the project will develop two particle systems (a water fountain and a firework) using different algorithms and different techniques to perform analysis and draw conclusions. Will seek also make development to allow encapsulation and import in externs 3D environments. Also will take into account the different test methods used in the project, as well as the parameterization of the different systems to allow modifications in the behaviour so simple and comfortable.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català.
Document: bachelorThesis ; Text
Àrea temàtica: Menció Computació
Matèria: OpenGL ; Partícules ; Shaders ; GLSL ; Visual Studio ; Simulació ; Parametrització ; 3D ; Font ; Castell de focs ; GLEW ; GLUT ; Vèrtex ; Array de vèrtexs ; Partículas ; Simulación ; Parametritzación ; Fuente ; Castillo de fuegos artificiales ; Vértice ; Array de vértices ; Particles ; Simulation ; Parameterization ; Fountain ; Firework ; Vertex ; Vertex array



10 p, 952.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Escola d'Enginyeria. TFG

 Registre creat el 2014-11-12, darrera modificació el 2016-04-15



   Favorit i Compartir