Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/126575
El fenómeno youtuber : una nueva forma de comunicación
Cabanillas Aparicio, Sergio
Terrón Blanco, José Luis, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Data: 2014
Descripció: 79 pag.
Pla d'estudis: Graduat o Graduada en Periodisme [971]
Titulació: Periodisme [2501933]
Resum: Aquest treball presenta el fenomen youtuber a Espanya, una pràctica d'Internet que consisteix en que un usuari es grava comentant una sèrie de vídeos, que penja a la xarxa social YouTube de manera continuada, i que sol oferir continguts tant educatius com d'entreteniment, amb l'objectiu de guanyar audiència i diners. L'objectiu del treball és saber si els usuaris d'Internet tenen constància sobre ells, saber quanta tirada estan tenint els youtubers, qui són els que consumeixen més aquest tipus de vídeos i si aquest negoci és rendible o no. Tot això, mitjançant el mètode qualitatiu, que inclou entrevistes en profunditat i l'elaboració d'un focus group.
Resum: Este trabajo presenta el fenómeno youtuber en España, una práctica de Internet que consiste en que un usuario se graba comentando una serie de videos, que cuelga en la red social YouTube de manera continuada, y que suele ofrecer contenidos tanto educativos como de entretenimiento, con el objetivo de ganar audiencia y dinero. El objetivo del trabajo es saber si los usuarios de Internet tienen constancia sobre ellos, saber cuánta tirada están teniendo los youtubers, quiénes son los que consumen más este tipo de videos y si este negocio es rentable o no. Todo ello, mediante el método cualitativo, incluyendo entrevistas en profundidad y la elaboración de un focus group.
Resum: This work introduces you to the new theme in Spain called youtuber, an Internet practice that users record himself commenting some videos, that are shared in Youtube, in a continuously way, it usually offers educational and entertainment matters, with the objective of winning audience and money. The purpose of this work is to know if the Internet users know about the existence of this youtubers, who are the people that consumes more this kind of videos and if it is profitable or not. In order to obtain these answers, qualitative techniques have been developed, such as the description and literature review related with youtubers, intensive interviews and a focus group.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: bachelorThesis ; Text
Matèria: Youtuber ; YouTube (Recurs electrònic) ; Xarxes socials



79 p, 2.1 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències de la Comunicació. TFG

 Registre creat el 2014-11-26, darrera modificació el 2016-09-06



   Favorit i Compartir