Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/126903
Impacte de l'aplicació d'accions de millora en el servei d'urgències d'un hospital terciari. Indicadors de resultats
Carreres Molas, Anna
Oller Sales, Benjamín, dir.
Feliu Frasnedo, Evaristo, dir.
Fernández-Llamazares Rodríguez, Jaime, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural

Publicació: [Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013
Descripció: 1 recurs electrònic (178 p.)
Resum: L'atenció a les urgències sanitàries ocupa un lloc destacat en el sistema sanitari. La percepció sobre “el sistema d'urgències” condiciona, en gran mesura, l'opinió dels ciutadans respecte a la seva qualitat.
Resum: Després d'implantar les accions de millora, els resultats de les enquestes de satisfacció dels usuaris situen el Servei d'Urgències de l'Hospital Universitari Germans Trias i Pujol per sobre de la mitjana de Catalunya, essent valorat com a àrea assistencial d'excel·lència tant pel que fa al grau de satisfacció global com a la fidelització al centre. 80%) and conventional hospitalization (10%). The percentage of admitted emergencies is 11% to 12%. The emergency pressure decreases from 63% to 52%. The average time to stay in ED is reduced from 7:19 h to 3:40 h. The mortality rate remains less than 0. 2%. The number of complaints decreases by 41%. Over 90% of respondents give positive ratings to the question that measures overall satisfaction. The percentage of respondents who say they would return to the same centre is also over 90%. CONCLUSIONS: 1. The analysis of the process emergency care has identified the main problems of the ED of HUGTiP. Based on the specific analysis of these problems and their causes, improvement actions have been proposed. 2. Improvement actions: 2. 1. The actions taken on inflows have improved the management of the demand, as evidenced by the gradual decrease in the number of emergencies attended (decrease of 11% from 2005 to 2011). 2. 2. The organizational measures implemented in the ED together with actions to improve the coordination within the hospital and ED exit have reduced by half the average time to stay in ED. Also, favoured maintaining the percentage of emergencies admitted in the 12%, determinant factor to achieve the reduction of the pressure of emergencies. 2. 3. The actions taken with respect to the ED organizational aspects and issues related to communication and information for patients and their families have improved the perceived quality. This is reflected in the 40% reduction in the number of complaints received by the ED. 3. The summary of key indicators proposed and user satisfaction surveys are useful to evaluate the outcomes achieved with the implementation of the improvement actions. 4. The comparative study of the evolution of the variables analyzed confirms the effectiveness of the measures undertaken to improve emergency care process. After implementing improvement actions, the results of surveys of user satisfaction place the Emergency Department of the Hospital Universitari Germans Trias i Pujol above the average of Catalonia, being rated as a healthcare area of excellence in both overall satisfaction and loyalty to the centre.
Nota: Tesi doctoral - Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i de Prehistòria, 2013
Drets: ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
Llengua: Català.
Document: Tesis i dissertacions electròniques ; doctoralThesis ; publishedVersion
Matèria: Urgencies ; Millora ; Indicadors
ISBN: 9788449038419

Adreça alternativa: http://hdl.handle.net/10803/120238


178 p, 936.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Tesis doctorals

 Registre creat el 2014-12-11, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir