Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/12727
Les TIC en la recerca, la interpretació i el procés d'aprenentatge de l'arqueologia
Sancho i Planas, Marta

Data: 2006
Resum: Des de la nostra posició de medievalistes, considerem les fonts històriques com a punt de partida de tota investigació històrica i entenem que la formació dels nostres alumnes ha de dirigir-se no només a l'adquisició de coneixements sinó també al desenvolupament de les habilitats relacionades amb el tractament de las fonts de la Historia. Per altra banda, la nostra experiència en l'ús de les TIC tant per a la difusió com per a la docència de la història i l'arqueologia, ens ha permès constatar la seva validesa com a eina de transmissió de coneixements i d'estímul en el procés d'aprenentatge dels nostres alumnes. Per tot això, des del grup [contra] Taedium d'Investigació i Innovació Docent en Historia Medieval, hem optat per dissenyar i realitzar tot un seguit de materials didàctics en els que recerca i docència es donen la ma amb l'objectiu que els nostres estudiants s'introdueixin en l'ofici i s'impliquin en el seu procés d'aprenentatge. Des de la reproducció virtual en 3D d'un castell dels segles XI-XII fins als materials on line que actualment estem desenvolupant, hem reflexionat i evolucionat en una línia de treball que ens ha de permetre transformar les dinàmiques de l'aula i les formes de comprensió dels processos de transmissió i adquisició de coneixements en l'àmbit universitari.
Resum: Desde nuestra posición de medievalistas, consideramos las fuentes históricas como un punto de partida de cualquier investigación histórica y entendemos que la formación de nuestros alumnos debe dirigirse no solo a la adquisición de conocimientos sinó tambié n al desarrollo de las habilidades relacionadas con el tratamiento de las fuentes de la Historia. Por otro lado, nuestra experiencia en el uso de las TIC tanto para la difusión como para la docencia de la historia y la arqueología, nos ha permitido constatar su validez como instrumento de transmisión de conocimientos y de estímulo en el proceso de aprendizaje de nuestros alumnos. Por ello, desde el grupo [contra]Taedium d'Investigació i Innovació Docent en Historia Medieval, hemos optado por diseñar y realizar una serie de materiales didácticos en los que investigación y docencia se dan la mano con el objetivo que nuestros estudiantes se introduzcan en el oficio y se impliquen en su proceso de aprendizaje. Desde la reproducción virtual en 3D de un castillo de los siglos XI-XII hasta los materiales on line que actualmente estamos desarrollando, hemos reflexionado y evolucionado en una línea de trabajo que nos ha de permitir transformar las dinámicas del aula y las formas de comprensión de los procesos de transmisión i adquisición de conocimientos en el ámbito universitario.
Resum: From our point of view, as Medieval historians, we consider historical sources as the starting point of whatever historical research and we believe that the training of our students has to be oriented not only to the factual knowledge acquisition, but also to the development of a set of skills related to the management of historical data. On the other hand, our own experience in the ITC use both for dissemination and for history and archaeology teaching has shown to us their usefulness as a tool for knowledge transmission and for stimulating the learning process of our students. Therefore, our research and teaching group in Medieval history ([contra] Taedium) has chosen to design and carry out a set of educational materials guided both by research and teaching criteria. Their aim is to introduce our students to the professional skills of the historians and to involve them in their own learning process. From the virtual representation in 3D of a 11th-12th century castle to the online educational resources that we are currently developing, we have reflected and evolved in a working programme which has allowed us to transform both the educational dynamics and the ways of understanding the transmission and knowledge acquisition processes in university contexts.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català.
Document: Article ; recerca ; article ; publishedVersion
Matèria: Ús de les TICs en l'aprenentatge d'història i arqueologia ; Uso de las TICs en el aprendizaje de historia y arqueologia ; Learning history using TICs
Publicat a: Treballs d'Arqueologia, N. 12 (2006) p. 101-109, ISSN 1134-9263



9 p, 143.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Treballs d'arqueologia
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-11-16, darrera modificació el 2016-06-12



   Favorit i Compartir