Webquest i recursos interactius en xarxa per a la didàctica del patrimoni
Asensio i Fernàndez, Joan Manel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana)

Fecha: 2006
Resumen: Internet és una font inesgotable d'informació que atreu de manera notable els més joves. Els educadors ens hem de posar al dia i aprofitar les possibilitats de la Xarxa i el seu atractiu per transformar-la en una eina al servei de l'ensenyament. Les Webquest acompleixen aquesta missió perfectament, fomentant la cooperació, el bon ús d'Internet i, gràcies al seu plantejament constructivista, fa que tots els alumnes participin en la creació del seu propi coneixement. Veiem què representa Internet en la nostra societat i que son i cóm funcionen les Webquest.
Resumen: Internet es una fuente inagotable de información que atrae de manera notoria a los más jóvenes. Los educadores debemos ponernos al día i aprovechar las posibilidades de la Red y su atractivo, para transformarla en una herramienta al servicio de la enseñanza. Las Webquest cumplen esta misión perfectamente, fomentando la cooperación, el buen uso de Internet y de las herramientas informáticas, y gracias a su planteamiento constructivista, hace que todos los alumnos participen de la creación de su propio conocimiento. Veamos qué representa Internet en nuestra sociedad y que son y como funcionan las Webquest.
Resumen: Internet is an inexhaustible source of information that does attract mostly young people. Educators have to actualize their didactic procedures and have also to take advantage of the possibilities of Internet and its attraction among students for transforming it into a tool for education. Webquests do accomplish this aim, since they foster cooperation, a good use of Internet, and due to their constructivist orientation make possible the participation of students in their own learning process.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Internet ; Webquest ; Democràcia digital ; Edu365 ; Portals educatius ; Recursos educatius en xarxa ; Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya (XTEC) ; Democracia digital ; Portales educativos ; Recursos educativos en línia ; Digital democracy ; Educational portal web ; Online educational resources
Publicado en: Treballs d'arqueologia, N. 12 (2006) p. 127-142, ISSN 2339-6490

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/TreballsArqueologia/article/view/58351


16 p, 188.2 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Treballs d'arqueologia
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2006-11-16, última modificación el 2022-02-20



   Favorit i Compartir