Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/127817
Development paths of university teachers during a pedagogical development course
Postareff, Liisa (University of Helsinki)
Nevgi, Anne (University of Helsinki)

Títol variant: Trajectòries de desenvolupament del professorat universitari durant un curs de formació pedagògica
Títol variant: Trayectorias de desarrollo del profesorado universitario durante un curso de formación pedagógica
Data: 2015
Resum: El presente estudio tiene como objetivo analizar el desarrollo de la experticia pedagógica del profesorado universitario durante un curso de formación pedagógica de diez ECTS de cinco meses de duración. Los datos recogidos consisten en un diario reflexivo de los dieciocho participantes en el curso. El método de análisis de contenido sirvió para identificar las diferentes trayectorias de desarrollo del profesorado desde sus diarios reflexivos. Las trayectorias difieren unas de otras en términos de desarrollo de las prácticas, concepciones docentes e identidad profesional. Los resultados muestran cómo algunos profesores se resisten a cambiar sus concepciones acerca de la enseñanza y el aprendizaje, mientras que otros describen importantes cambios tanto en sus concepciones sobre la enseñanza y el aprendizaje, como en su identidad docente. Estos resultados están en consonancia con la teoría del boundary crossing de Akkerman y Bakker (2011).
Resum: Aquest estudi té com a objectiu analitzar el desenvolupament de l’expertesa pedagògica del professorat universitari durant un curs de formació pedagògica de deu ECTS de cinc mesos de durada. Les dades recollides consisteixen en un diari reflexiu dels divuit participants en el curs. El mètode d’anàlisi de contingut va servir per identificar les diferents trajectòries de desenvolupament del professorat des dels seus diaris reflexius. Les trajectòries difereixen les unes de les altres en termes de desenvolupament de les pràctiques, concepcions docents i identitat professional. Els resultats mostren com alguns professors es resisteixen a canviar les seves concepcions sobre l’ensenyament i l’aprenentatge, mentre que d’altres descriuen importants canvis tant en les seves concepcions sobre l’ensenyament i l’aprenentatge, com en la seva identitat docent. Aquests resultats estan d’acord amb la teoria del boundary crossing d’Akkerman i Bakker (2011).
Resum: The aim of the study is to analyse the development of university teachers’ pedagogical expertise during a five-month, 10-credit pedagogical development course. The data consists of reflection diaries of 18 participants who participated in the course. The method of content analysis was applied to identify different development paths from the reflection diaries. The paths differ from each other in terms of development in teaching practices, conceptions and teacher identity. The results suggest that some teachers resist changing their understanding about teaching and learning while others describe strong changes both in their conceptions of teaching and learning, as well as in their teacher identity. These results are reflected in light of boundary crossing theory presented by Akkerman and Bakker (2011).
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Desenvolupament de coneixements ; Desenvolupament pedagògic ; Vies de desenvolupament ; Professors universitaris ; Cursos de desenvolupament pedagògic ; Diaris de reflexió ; Expertise development ; Pedagogical development ; Development paths ; University teachers ; Pedagogical development courses ; Reflection diaries ; Desarrollo de conocimientos ; Desarrollo pedagógico ; Vías de desarrollo ; Profesores universitarios ; Cursos de desarrollo pedagógico ; Diarios de reflexión
Publicat a: Educar, Vol. 51 Núm. 1 (2015) , p. 37-52 (Monográfico) , ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Educar/article/view/287034
DOI: 10.5565/rev/educar.647


16 p, 133.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2014-12-21, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir