Web of Science: 3 cites, Google Scholar: cites
Malestar en la escuela. Conflictos entre profesores
Tahull Fort, Joan (Grup d'Estudis Societat, Salut, Educació i Cultura (GESEC))
Montero Plaza, Yolanda (Universitat de Lleida)

Títol variant: Malestar a l'escola. Conflictes entre professors
Títol variant: Upset at school. Conflicts between teachers
Data: 2015
Resum: La escuela ha sido muy estudiada desde diferentes puntos de vista, aunque hay un objeto de análisis escasamente abordado: las relaciones entre docentes y los conflictos que se establecen entre ellos. Tradicionalmente, se han interpretado las interacciones entre profesores como dialogantes, pacíficas y armónicas. Se ha valorado el colectivo con un fuerte sentimiento de ayuda mutua. Esta visión pública no se corresponde con la realidad de algunos maestros de algunos centros educativos que explicitan unas relaciones complejas, difíciles y, en ciertos casos, traumáticas. El presente artículo pretende hacerse eco de esta realidad social, en muchas ocasiones, escondida. Mostramos una revisión de la literatura, las entrevistas, las entrevistas grupales, etc. objeto de estudio.
Resum: L'escola ha estat molt estudiada per diferents matèries. Encara que hi ha un objecte d'estudi escassament abordat, les relacions entre docents i els conflictes entre ells. Tradicionalment, s'han interpretat les interaccions entre professors com dialogants, pacífiques i harmòniques. S'ha valorat el col·lectiu amb un fort sentiment d'ajuda mútua. Aquesta visió pública no es correspon amb la realitat d'alguns mestres en alguns centres educatius. Aquests expliciten unes relacions complexes, difícils i, en alguns casos, traumàtiques. Aquest article pretén mostrar aquesta realitat social, moltes vegades amagada. Presentem una revisió de la literatura, entrevistes, entrevistes grupals . . . objecte d'estudi.
Resum: The school setting has been a widely studied subject from various points of view. However, the relationship between teachers and the conflicts arising between them have seldom been dealt with. Interaction between teachers has traditionally been interpreted as talkative, peaceful and harmonious, with teachers being recognized as having a strong sense of mutual support. Nonetheless, this widely held view does not conform to the reality of some teachers in certain educational centers. These teachers describe complex and difficult relationships, which at times may even be traumatic. This article aims to demonstrate this often hidden social reality.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Docent ; Director ; Centre educatiu ; Confrontacions ; Relacions socials ; Teacher ; Principal ; School ; Confrontations ; Social relations ; Docente ; Centro educativo ; Confrontaciones ; Relaciones sociales
Publicat a: Educar, Vol. 51 Núm. 1 (2015) , p. 169-188 (Temas de investigación) , ISSN 2014-8801

Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v51-n1-tahull-montero
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/287040
DOI: 10.5565/rev/educar.658


20 p, 314.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2014-12-21, darrera modificació el 2021-12-11



   Favorit i Compartir