Resumen: |
Els participants en el màster han realitzat les matèries de 'Diversitat i Currículum' i 'Avaluació i diagnòstic de necessitats educatives', per la qual cosa han fet una primera aproximació als principis i als problemes que podem trobar-nos habitualment en l'àmbit de la psicopedagogia. Posteriorment, i en paral·lel a l'actual assignatura, s'han iniciat matèries relacionades amb la intervenció en diferents etapes educatives o amb diferents col·lectius d'usuaris. Per tant, coneixen o estan coneixent els espais i usuaris de la intervenció. Aquesta assignatura analitza i aprofundeix en els models i pràctiques que acompanyen l'organització, la gestió i el desenvolupament dels serveis de suport territorials, que canalitzen demandes i donen suport als centres educatius i altres institucions que ho requereixen. Es focalitza, per tant, en el coneixement i en l'anàlisi dels sistemes organitzatius, de gestió i de direcció de les institucions i serveis psicopedagògics. El seu coneixement és imprescindible per al psicopedagog, pel fet de ser un espai d'activitat professional i pel seu valor referencial en les avaluacions de necessitats educatives i les intervencions en l'àmbit escolar. Els objectius de l'assignatura són: 1. Conèixer l'organització i el funcionament dels serveis de suport psicopedagògic. 2. Analitzar models d'organització i de funcionament dels serveis de suport psicopedagògic. 3. Delimitar estratègies per al treball en i amb els serveis de suport psicopedagògic. 4. Dissenyar i elaborar propostes d'intervenció que tinguin en compte la naturalesa i les funcions pròpies dels serveis psicopedagògics. |