City of Uruk 3000 B.C. : using genetic algorithms, dynamic planning and crowd simulation to re-enact everyday life of ancient Sumerians
Trescak, Tomas (University of Western Sydney)
Bogdanovych, Anton (University of Western Sydney)
Simoff, Simeon (University of Western Sydney)

Fecha: 2014
Resumen: Virtual reality reconstructions of ancient historical sites have become a valuable technique for popularising science and visualising expert knowledge to general audiences. Most such reconstructions only re-create buildings and artefacts and place them in the context of the virtual environment, but what is often missing in such simulations is the ability to see how ancient people lived their daily life in these environments. Our presented case study shows how the use of genetic algorithms and simulation of physiological needs helped us to populate the 3D reconstruction of the city of Uruk with a large crowd of intelligent agents simulating daily life of ancient Sumerians in Uruk.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Anglès
Documento: Comunicació de congrés
Materia: Archaeological reconstructions ; Intelligent agents ; Computational social science ; Social simulation
Publicado en: Social Simulation Conference. Bellaterra, Cerdanyola del Vallés, 1a : 2014

Podeu consultar la compilació de les ponències presentades a Social Simulation Conference a: https://ddd.uab.cat/record/125597


4 p, 1.6 MB

El registro aparece en las colecciones:
Contribuciones a jornadas y congresos > Ponencias y comunicaciones > Ponencias y comunicaciones de la UAB

 Registro creado el 2015-01-09, última modificación el 2022-06-04



   Favorit i Compartir