Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/128170
Pintar com escriure : una passejada pels museus rierans
Ramon Villalonga, Antònia (Université Lumière, Lyon 2)

Títol variant: Pintar como escribir : un paseo por los museos rieranos
Títol variant: Painting as writing : a walk through Riera’s museums
Data: 2013
Resum: El motiu d’aquest article és la ubicació i anàlisi d’un nombre representatiu de pintures que trobam en l’obra literària de Carme Riera, les quals tracen un fil conductor a través de les dones i el paisatge. Entre les múltiples perspectives que la relació citada permet, en tractarem tres: l’ús de l’obra pictòrica com a font d’argument literari a Una primavera per a Domenico Guarini, Lassa, més t’hauria valgut i Escenarios para la felicidad; l’ús d’imatges dotades d’una significació concreta i precisa a L’estiu de l’anglès, Amb ulls americans i Temps d’una espera; i finalment l’evocació d’imatges suggerides a partir de seqüències literàries a Contra l’amor en companyia i La meitat de l’ànima.
Resum: El motivo de este artículo es la ubicación y el análisis de un número representativo de pinturas que encontramos en la obra literaria de Carme Riera, las cuales trazan un hilo conductor a través de las mujeres y el paisaje. Entre las múltiples perspectivas que la relación citada permite, trataremos tres: el uso de la obra pictórica como fuente de argumento literario en Una primavera per a Domenico Guarini, Lassa, més t’hauria valgut y Escenarios para la felicidad; el uso de imágenes dotadas de significación concreta y precisa en L’estiu de l’anglès, Amb ulls americans y Temps d’una espera; y finalmente la evocación de imágenes sugeridas a partir de secuencias literarias en Contra l’amor en companyia y La meitat de l’ànima.
Resum: This article attempts to situate and analyze a representative number of the paintings found in the literary works by Carme Riera, as they trace a recurring theme through women and the landscape. Three of the multiple perspectives that the above-cited relationship permits will be considered: the use of pictures as a source for the literary argument in Una primavera per a Domenico Guarini, Lassa, més t’hauria valgut and Escenarios para la felicidad; the use of images infused with a concrete and precise meaning in L’estiu de l’anglès, Amb ulls americans and Temps d’una espera; and finally the evocation of images suggested by the literary sequences in Contra l’amor en companyia and La meitat de l’ànima.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Riera, Carme, 1948 ; ut pictura poesis ; Balearització ; Botero, Fernando ; Hopper, Edward, 1882-1967 ; Balearización ; Balearization
Publicat a: Lectora : revista de dones i textualitat, Núm. 19 (2013) , p. 65-80, ISSN 2013-9470

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Lectora/article/view/273620
DOI: 10.1344/105.000002028


16 p, 482.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Lectora : revista de dones i textualitat
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2015-01-15, darrera modificació el 2016-11-15



   Favorit i Compartir