Mètodes per a l'evacuació eficient d'aeronaus i simulació en un Airbus 380
Estany de Millan, Pau
Juan, Ángel A., dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes)
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Data: 2014
Descripció: 137 pag.
Resum: Les estadístiques demostren que a l'hora de parlar de seguretat en els mitjans de transport, els avions són considerats com una de les formes més segures de desplaçament dels éssers humans amb menor nombre d'accidents anualment. Però en les aeronaus comercials poden presentar-se situacions de risc, com una sortida de pista, un aterratge forçós, una amenaça terrorista o una avaria, que exigeixen una evacuació d'emergència. Els perills que es produeixen en aquestes situacions poden ser diversos: impactes, foc, fum, gasos tòxics i explosions són alguns exemples. En les anteriors circumstàncies, el comandant de l'aeronau dóna l'ordre d'evacuació d'emergència de l'avió i a partir d'aquest moment, s'inicia el procés. L'objectiu final és posar a fora de perill tots els ocupants de l'avió i evacuar-los a l'exterior de l'aeronau. Atès que els riscos van augmentant a mesura que el temps transcorre, l'èxit de l'evacuació depèn fonamentalment que es faci en el menor temps possible. Un minut i mig, 90 segons. Aquest és el temps de què es disposa per evacuar l'avió si cal, després d'un aterratge d'emergència. Independentment del nombre de passatgers que hi hagi. És igual si és de dia o de nit. No importa si la meitat de les sortides d'emergència estan inoperatives. L'avió ha de ser evacuat completament en menys de 90 segons. Afortunadament, aquestes situacions són molt poc freqüents en comparació amb el gran nombre de vols que es realitzen en l'actualitat. A més, la majoria es solucionen amb èxit, fonamentalment degut a la continua aportació investigadora de la enginyeria aeronàutica a la cerca de solucions al problema de l'evacuació d'emergència, un del múltiples desafiaments que presenta la seguretat en el transport aeri. Per millorar les estratègies i definir uns protocols d'evacuació eficients, és necessari realitzar un estudi exhaustiu del comportament dels passatgers, analitzar els diferents escenaris que poden succeir en un accident, definir totes les característiques de cada aeronau i tenir en compte factors externs que poden afectar el temps d'evacuació. Per poder desenvolupar un estudi com aquest, avui dia s'utilitzen les eines de simulació orientat a objectes, les quals permeten crear un model molt aproximat a la realitat, i poder analitzar qualsevol escenari. La segona part del projecte es basa en la creació d'un model, mitjançant el programa de Simio, a partir del qual s'estudien diferents escenaris, s'analitzen els passatgers i es comparen els resultats obtingut per extreure'n conclusions determinants en l'evacuació d'aeronaus.
Nota: Bibliografia
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Grau en Gestió Aeronàutica [2501233]
Pla d'estudis: Pla d' Estudis de Gestió Aeronàutica [829]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: Aeronàutica ; Mesures de seguretat ; Aviació comercial



137 p, 2.7 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Escola d'Enginyeria. TFG

 Registre creat el 2015-01-26, darrera modificació el 2024-01-27



   Favorit i Compartir