Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/128723
Virtualidad versus presencialidad : ¿qué nos depara el siglo XXI para las ciencias de la documentación?
Recoder, Maria Josep (Universitat Autònoma de Barcelona)

Data: 2007
Resum: La formació universitària virtual és un fenomen relativament recent que està ja competint amb la docència presencial tradicional, amb la finalitat d’aconseguir un nou tipus de públic, aquell que no pot anar a una universitat tradicional però que no vol renunciar a seguir formant-se. Qualsevol universitat que desitgi programar docència virtual haurà de tenir en compte les seves particularitats: el contacte humà, les normes de participació als cursos, els aspectes psicològics i l’ètica virtual. Ja hi ha algunes universitats catalanes que estan programant assignatures o cursos sencers de forma virtual. O bé usen plataformes virtuals com a suport a la docència presencial que esdevé, així, docència bimodal. Els estudis universitaris relacionats amb la Biblioteconomia i la Documentació que són impartits en aquestes universitats ja han utilitzat aquests nous procediments de treball.
Resum: La formación universitaria virtual es un fenómeno creciente que lleva camino de competir con la docencia presencial tradicional para captar un nuevo segmento de público, el que no puede asistir a una universidad convencional pero desea ampliar su formación. Antes de programar docencia virtual, cualquier universidad ha de tener en cuenta sus peculiaridades: el contacto humano, las normas de participación, los aspectos psicológicos y la ética virtual. Diversas universidades catalanas están ya programando asignaturas o cursos com pletos de forma virtual, o bien usan plataformas virtuales para apoyar la docencia presencial que se convierte, así, en docencia bimodal. Los estudios universitarios relacionados con la Biblioteconomía y la Documentación que se imparten en dichas universidades se hallan ya inmersos en este proceso.
Resum: Virtual university education is a relatively recent phenomenon which is currently competing with traditional face teaching. It aims at achieving a new sector of the audience, those who cannot attend traditional university but are willing to broaden their education. Any university wishing to plan virtual teaching will have to take its characteristics into account: human contact, participation rules, psychological aspects and virtual ethics. Some catalan universities are either planning virtual subjects or whole courses, or using virtual platforms as a way to support face teaching, which therefore becomes bimodal teaching. Those Documentation and Library Science related university studies which are imparted in these universities have already used these new working procedures.
Drets: Tots els drets reservats.
Llengua: Castellà
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Cataluña ; Docencia universitaria ; Ciencias de la documentación ; Docencia virtual ; Docencia bimodal ; Universitat de Barcelona ; Universitat Autònoma de Barcelona ; Universitat de Vic ; Universitat Oberta de Catalunya ; Universitat Pompeu Fabra ; Catalunya ; Ciències de la documentació ; Catalonia ; University teaching ; Information science ; Presential and virtual teaching
Publicat a: Bibliodoc, Vol. 2001-2002, p. 41-50, ISSN 1885-0685

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Bibliodoc/article/view/16634/16475


10 p, 55.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2015-02-02, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir