Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/129258
An investigation on the comprehension of Persian passives in typical development and autism
Gavarró, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
Heshmati, Yalda (Columbia University. Teachers College)

Títol variant: Una investigació sobre la comprensió de les passives del persa en casos de desenvolupament típic i d’autisme
Data: 2014
Resum: Autism Spectrum disorders have attracted the attention of many researchers working on communicative and pragmatic competence, but much less attention has been paid to the investigation of narrow syntax in this condition. On the other hand, in the field of acquisition, passive sentences (and related constructions) are known to be a late acquisition, and have been argued to be a case of late maturation. In this paper we report results on the comprehension of passive sentences in Persian-speaking children with typical development and with Autism Spectrum Disorders. In our findings, not all ASD children perform in the same way, rather those considered to be high-functioning perform like the typically developing, and the low-functioning have a clearly poorer performance. These results shed some light on former studies (Perovic et al. 2007, Terzi et al. 2014), with seemingly inconsistent results due to the fact that heterogeneous populations were tested.
Resum: Una investigació sobre la comprensió de les passives del persa en casos de desenvolupament típic i d’autisme Els desordres d’espectre autista han interessat molts investigadors de la competència comunicativa i pragmàtica, però no s’ha parat gaire atenció a l’estudi de la sintaxi estricta d’aquesta condició. Per altra banda, en l’àmbit de l’adquisició, s’ha observat que les oracions passives (i construccions relacionades) s’adquireixen tard i s’ha proposat que són un cas de maduració tardana. En aquest article descrivim els resultats d’un experiment de comprensió de les oracions passives en nens parlants del persa amb desenvolupament típic i amb autisme. Les nostres investigacions mostren que no tots els nens autistes tenen el mateix comportament: mentre que els nens autistes amb elevada funcionalitat obtenen resultats similars als dels nens amb desenvolupament típic, els nens autistes amb funcionalitat baixa tenen uns resultats clarament pitjors. Aquestes dades aporten una nova perspectiva als estudis previs (Perovic et al. 2007, Terzi et al. 2014), que mostraven resultats aparentment inconsistents a causa de l’heterogeneïtat de les poblacions analitzades.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Passives ; Comprehension ; Acquisition ; Autism Spectrum Disorders ; Persian ; Comprensió ; Adquisició ; Autisme ; Persa
Publicat a: Catalan journal of linguistics, Vol. 13 (2014) , p. 79-98, ISSN 2014-9719

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/CatalanJournal/article/view/292443


20 p, 882.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Catalan journal of linguistics
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2015-02-12, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir