Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/129295
Configurazioni di un tempo «futurista»
Pizza, Antonio (Universitat Politècnica de Catalunya)

Títol variant: Configuration of a «futurist» time
Títol variant: Configuració d’un temps «futurista»
Títol variant: Configuración de un tiempo «futurista»
Data: 2014
Resum: Questo saggio analizza un periodo limitato del movimento futurista italiano (1912- 1914), centrando l’attenzione su come alcuni dei suoi protagonisti (pittori, scultori, architetti) interpretano lo «spazio», quale cosciente registrazione del tempo peculiare che attiene all’opera concreta. Nel caso dei lavori futuristi, si tratterà di una temporalità plurale, considerata nel suo trans-correre come velocità, movimento meccanico, e tradotta quindi, nell’universo creativo, quale «simultaneismo di azioni» e «dinamismo plastico». Simile impostazione aspira a vincolare il soggetto della rappresentazione in modo più credibile al mondo della vita, cercando di articolare un sostanziale carattere di non-finito nelle operazioni artistiche.
Resum: This study analyses a specific period (1912-1914) within the Italian futurist movement, concentrating on how some of its protagonists (painters, sculptors, architects, etc. ) interpret space in the sense of a conscious record of the peculiar time that affects the specific work. In the case of futurist work, this is a plural temporality considered within its specific passing, such as speed and mechanical movement, and thus transferred into the creative universe as “the simultaneous nature of action” and “plastic dynamism”. Such thinking aspires to a more credible link between the subject of the representation with the world of life, attempting to study a substantial non-finite nature in artistic operations.
Resum: Aquest estudi analitza un període limitat del moviment futurista italià (1912-1914) centrant-se en la manera d’interpretar l’«espai» d’alguns dels seus protagonistes (pintors, escultors, arquitectes), com un registre conscient del temps peculiar relacionat amb l’obra concreta. En el cas d’obres futuristes, es tracta d’una temporalitat plural, considerada en el seu transcórrer com a velocitat, moviment mecànic, i després traduïda, en l’univers creatiu, com a «simultaneïtat de les accions» i «dinamisme plàstic». Aquest enfocament aspira a vincular el subjecte de la representació d’una manera més creïble al món de la vida, tractant d’articular un caràcter substancial de cosa inacabada a les operacions artístiques.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Italià.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Espai ; Temps ; Futurisme ; Boccioni ; Balla ; Severini ; Sant’elia ; Space ; Time ; Futurism ; Sant'elia ; Espacio ; Tiempo ; Futurismo ; Spazio ; Tempo
Publicat a: Locus amoenus, Núm. 12 (2013-2014) , p. 209-229 (Articles) , ISSN 1135-9722

Adreça original: http://revistes.uab.cat/locus/article/view/v12-pizza/8
Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Locus/article/view/290848


22 p, 4.9 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Locus amoenus
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2015-02-13, darrera modificació el 2016-11-28



   Favorit i Compartir