Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/129456
Anàlisi Financera dels aeroports d’AENA Aeropuertos SA
Canet Fajas, Gerard
Matas i Prat, Anna, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Data: 2014
Descripció: 88 pag.
Pla d'estudis: Graduat o Graduada en Gestió Aeronàutica [829]
Titulació: Gestió aeronàutica [2501233]
Resum: El Grup Aena va dividir-se en dues unitats de negoci l’any 2010 per a millorar la gestió aeroportuària al separar-la de la de navegació. El deute del d’Aena Aeropuertos SA ha augmentat un 16% en els darrers 5 anys, i la privatització parcial de l’Ens Públic és una opció que es veu cada vegada més propera. L’esclat de la crisis econòmica del país l’any 2008 va afectar significativament la rendibilitat de les inversions portades a terme en el període 2000-2010, fent que 4 anys després es qüestionin els arguments que les van sustentar. Aquest treball persegueix l’anàlisi d’aquestes inversions i la seva rendibilitat a través de l’estudi dels resultats globals i individuals de cada aeroport. Es planteja des d’una òptica temporal, que contempla l’evolució del Grup Aena i dels aeroports al llarg dels darrers anys.
Resum: El Grupo AENA se dividió en dos unidades de negocio el año 2010 para mejorar su gestión aeroportuaria al separarla de la de navegación. La deuda de AENA Aeropuertos SA ha aumentado un 16% en los últimos 5 años, y la privatización parcial del Ente Público es una opción que se ve cada vez más cercana. El inicio de la crisis económica del país el año 2008 afectó significativamente la rentabilidad de las inversiones llevadas a cabo en el periodo 2000-2010, haciendo que 4 años más tarde se cuestionen los argumentos que las sustentaron. Este trabajo persigue el análisis de estas inversiones y su rentabilidad a través del estudio de los resultados globales e individuales de cada aeropuerto. Se plantea desde una óptica temporal, que contempla la evolución del Grupo AENA y de sus aeropuertos a lo largo de los últimos años.
Resum: The Aena Group was divided into two business units in 2010 in order to improve its airport management by separating it from navigation management. Aena Aeropuertos SA’s debt has increased by 16% in the last 5 years, and a partial privatization of the public body seems more and more likely with each passing day. The outbreak of the economic crisis in Spain in 2008 significantly affected the profitability of the investments made during the 2000-2010 period, and now, 4 years later, the rationale behind them is being questioned. This project analyses these investments and their profitability by studying both the global and individual results of each airport, and examines the development of the Aena Group and their airports over the last few years.
Nota: Bibliografia
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Document: bachelorThesis ; Text
Matèria: Aeroports ; Espanya ; Aspectes econòmics Aeropuertos Españoles y Navegación Aérea



88 p, 1.4 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Escola d'Enginyeria. TFG

 Registre creat el 2015-02-20, darrera modificació el 2016-04-15



   Favorit i Compartir