Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/129711
Causalitat múltiple i canvis d'escala en les representacions socials dels alumnes de secundària d'Andorra en relació als problemes de mobilitat
Fonolleda Riberaygua, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Pujol, Rosa M. (Rosa Maria) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)

Data: 2009
Resum: Es presenta una recerca interpretativa sobre les representacions socials que tenen els alumnes de secundària d’Andorra en relació als problemes de mobilitat. Utilitzant xarxes sistèmiques i una adaptació dels mapes de Thagard s’analitza la complexitat d’aquestes representacions, tot centrant-se en el tipus de relacions causals i els canvis d’escala. Els resultats mostren com els alumnes tenen una visió local dels problemes de mobilitat, amb escasses relacions entre escales; i que principalment obeeix a processos de causalitat simple. Tendeixen a atribuir les causes i les solucions a la gestió pública de la mobilitat i a identificar conseqüències personals. Fomentar una visió complexa dels fenòmens constitueix un dels eixos de l’Educació pel Desenvolupament Sostenible, com a eina per interpretar, actuar i relacionar-se sota criteris de responsabilitat.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Català
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2009) , p. 1240-1245, ISSN 2174-6486



6 p, 156.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2015-02-26, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir