Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/130174
Història de la Publicitat en el Franquisme : període del 1962 al 1968
Ramírez Díaz, Marta
Balsebre Torroja, Armand, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Data: 2014
Descripció: 64 pag.
Pla d'estudis: Graduat o Graduada en Publicitat i Relacions Públiques [972]
Titulació: Publicitat i Relacions Públiques [2501935]
Resum: El propòsit d'aquesta recerca resideix a conèixer el paper que va jugar la publicitat espanyola durant el franquisme, concretament en el període del desenvolupisme del 1962 al 1968. Conèixer d'una forma completa i cohesionada la influència de la publicitat en l'evolució del règim cap a posicions més tolerants amb la llibertat i la modernitat. Descobrir si els actes, esdeveniments i fets històrics que es van donar en un període de transició entre el franquisme i la recent arribada d'un aire de llibertat, han influït i configurat la publicitat que ens envolta, creem i consumim en l'actualitat espanyola.
Resum: El propósito de esta investigación reside en conocer que papel jugó la publicidad española durante el franquismo, concretamente en el periodo desarrollista del 1962 al 1968. Conocer de una forma completa y cohesionada la influencia de la publicidad en la evolución del régimen hacia posiciones más tolerantes con la libertad y la modernidad. Descubrir si los actos, acontecimientos y hechos históricos que se dieron en un periodo de transición entre el franquismo y la reciente llegada de un aire de libertad, han influido y configurado la publicidad que nos rodea, creamos y consumimos en la actualidad española.
Resum: The purpose of this research is knowing which role the Spanish advertising took during the Franco regime, particularly in the developmental period from 1962 to 1968. Knowing a complete and cohesive influence of advertising on the evolution of the regime towards more tolerant positions about freedom and modernity. Discovering if the acts, events and historical events that occurred in a period of transition between Franco and the recent arrival of an air of freedom, have influenced and shaped advertising around us, we create and consume that is reflected in current times in Spain.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: bachelorThesis ; Text
Matèria: Publicitat -- Història -- S. XX -- Espanya ; Espanya -- Història -- 1939-1975, Franquisme ; Nutrexpa (Empresa)



64 p, 13.9 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències de la Comunicació. TFG

 Registre creat el 2015-03-04, darrera modificació el 2016-09-06



   Favorit i Compartir