Projecte de participació en agroecologia escolar : disseny, realització i avaluació de tallers per famílies als horts escolars de Sant Cugat del Vallès
Orden Sabrià, Laura de la
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències

Fecha: 2014
Descripción: 99 pag.
Resumen: El projecte de participació realitzat és una intervenció en agroecologia escolar : el disseny, realització i avaluació de tallers per famílies als horts escolars Sant Cugat del Vallès. Al municipi de Sant Cugat es treballa, des de fa uns anys, l'agroecologia i l'educació per la sostenibilitat amb horts escolars. Existeix un grup de treball de docents i educadores agroambientals que fan projectes, comparteixen experiències i avaluen en xarxa. L'hort escolar és l'espai que ens pot ajudar en la participació de la comunitat a l'escola i a introduir aspectes de l'agroecologia i la sostenibilitat en general, a la ciutadania. La participació ciutadana i de la comunitat educativa és a més, un dels aspectes imprescindibles de l'educació per la sostenibilitat. Amb l'excusa del manteniment dels horts escolars durant l'estiu, es proposa fer trobades amb les famílies a l'hort per tal d'aprendre aspectes pràctics i tècnics de la cura d'un hort. Els objectius queden englobats en (1) treballar la sostenibilitat local i global en l'àmbit escolar, (2) crear i enfortir vincles entre els membres de la comunitat educativa a Sant Cugat del Vallès, (3) elaborar una diagnosi de la participació de les famílies als horts escolars al municipi de Sant Cugat del Vallès i (4) dissenyar, realitzar i avaluar un pla d'acció per tal de motivar i implicar les famílies. Trobades en forma de taller per a compartir experiències, vivències i coneixement entre la comunitat educativa. Per assolir els objectius i dur a terme els tallers, es realitzen quatre fases principals en l'acció per promoure la participació de les famílies en agroecologia escolar: diagnosi, disseny i planificació, realització i avaluació de l'acció. En l'estudi de la situació de la participació de les famílies, la metodologia emprada és l'anàlisi de documents existents, entrevistes a educadores agroambientals i una sessió de diagnosi dinamitzada amb el grup de mestres. Per dissenyar i planificar els tallers s'han realitzat reunions de preparació i treball conjunt amb les educadores. I posteriorment, avaluar-les detingudament a través d'instruments d'avaluació d'accions comunitàries. Els resultats de l'avaluació, amb enquestes als participants i l'avaluació dels objectius, mostren una participació mitjana-alta, respecte la planificació; participació activa de les famílies als tallers; i interès per part de les famílies en implicar-se a l'hort escolar i en l'horticultura en general.
Derechos: Tots els drets reservats.
Lengua: Català
Titulación: Ciències Ambientals [2501915]
Plan de estudios: Grau en Ciències Ambientals [959]
Documento: Treball final de grau ; Text
Materia: Agroecologia escolar ; Horts escolars ; Tallers agroambientals ; Educadors agroambientals ; Sant Cugat del Vallès



99 p, 3.0 MB

12 p, 352.8 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ciencias sociales y jurídicas > Gresc@ (Grupo de Investigación en Educación para la Sostenibilidad, Escuela y Comunidad)
Documentos de investigación > Trabajos de Fin de Grado > Facultat de Ciencias. TFG

 Registro creado el 2015-03-05, última modificación el 2022-09-04



   Favorit i Compartir