Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/130835
Potential Inclusion of Multiple Intelligences in Jordanian EFL Textbooks : A Content Analysis
Al-Omari, Taghrid Ahmad (Jordan University of Science and Technology)
Bataineh, Ruba Fahmi (Yarmouk University)
Smadi, Oqlah Mahmoud (Yarmouk University)

Data: 2015
Resum: This study examines the potential incorporation of the principles of Multiple Intelligences Theory in the Jordanian EFL textbooks. More specifically, it reports on a content analysis of Action Pack textbooks for the first-, fourth-, eighth- and eleventh-grades by means of content analysis. The findings reveal that the moral, existential and spiritual intelligences are not incorporated in the activities of the textbooks under study; the verbal/linguistic, intrapersonal and spatial/visual intelligences are relatively more incorporated than other intelligences; and the inclusion of multiple intelligences is fairly unbalanced in the four textbooks.
Resum: Aquest estudi examina la possible incorporació dels principis de la Teoria d'Intel·ligència Múltiple en els llibres de text d'anglès com a llengua estrangera jordans. Més específicament, da un anàlisi del contingut del llibre de text Action Pack per als nivells de primer, quart, vuitè i onzè, mitjançant l'anàlisi de contingut. Els resultats revelen que les intel·ligències morals, existencials i les 15 intel·ligències espirituals no es troben en els llibres de text que s'han estudiat. Les intel·ligències verb-lingüístiques, intrapersonals i espai-visuals estan relativament més incorporades que altres intel·ligències, i que la inclusió d'intel·ligències múltiples no apareix de forma equilibrada en els quatre llibres de text.
Resum: Este estudio examina la posible incorporación de los principios de la Teoría de Inteligencia Múltiple en los libros de texto de inglés como lengua extranjera jordanos. Más específicamente, informan sobre un análisis del contenido del libro de texto Action Pack para los niveles primero, cuarto, octavo y undécimo mediante el análisis de contenido. Los resultados revelan que las inteligencias morales, existenciales y las 15 inteligencias espirituales no se encuentran en los libros de texto que se han estudiado. Las inteligencias verbo-lingüísticas, intrapersonales y espacio-visuales están relativamente más incorporadas que otras inteligencias, y que la inclusión de inteligencias múltiples no aparece de forma equilibrada en los cuatro libros de texto.
Resum: Cette étude examine l'éventuelle intégration des principes de la théorie des intelligences multiples dans les manuels de l'anglais comme langue étrangère Jordaniens. Plus précisément, compte une analyse du contenu du manuel Action Pack pour les niveaux premier, quatrième, huitième et onzième travers l'analyse de contenu. Les résultats révèlent que les intelligences morales, existentielles et spirituelles ne sont pas intégrés dans les activités des manuels à l'étude; Le verbale-linguistique intelligence, intrapersonnelle et visuo-spatiales sont relativement plus intégrés que les autres intelligences, et l'inclusion des intelligences multiples est assez déséquilibrée dans les quatre manuels.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Efl textbooks ; Content analysis ; MIT ; Anàlisi de contingut ; Llibres de text d'anglès com a llengua estrangera ; Teoria d'intel·ligències múltiplesanàlisi de contingut ; Análisis de contenido ; Libros de texto de inglés como lengua extranjera ; teoría de inteligencias múltiples ; L'anglais comme une langue étrangère ; Manuels ; Analyse de contenu ; Théorie des intelligences multiples
Publicat a: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 8 Núm. 1 (february-march 2015) , p. 60-80 (Articles) , ISSN 2013-6196

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/297801
DOI: 10.5565/rev/jtl3.597


21 p, 315.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2015-03-19, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir