Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/130841
L2 Vocabulary Learning From a Lexicultural Approach : Perceptions of a Small Group of Primary Education Students
Alcaraz Mármol, Gema (Universidad de Castilla-La Mancha)

Data: 2015
Resum: The Common European Framework of Reference (2001) states that the communicative ability in a target language is partly based on the development of attitudes so that students are able to establish a relationship in an intercultural context. Some scholars state that language and culture are difficult to separate, as both constitute an integrated part of what is called Lexiculture. The present study shows the students’ attitudes after implementing the lexicultural approach in a foreign language classroom. The aim is to find out which effect the lexicultural approach has on students’ views about culture and language learning. Results show that the lexicultural approach raised motivation and widened the students’ knowledge of the target words.
Resum: El Marc Comú Europeu de Referència (2001) estableix que l'habilitat comunicativa en una llengua meta es basa, en part, en el desenvolupament d'actituds en els estudiants que els permetin relacionar-se en un context intercultural. Alguns experts parlen de la dificultat de separar llengua i cultura, ja que ambdues constitueixen una part integral del que es diu 'Lexicultura'. Aquest estudi tracta sobre les actituds dels estudiants després de la implementació de l'enfocament lexicultural a la classe de llengua estrangera. L'objectiu és trobar quins efectes té aquest enfocament en com els estudiants conceben l'aprenentatge de llengua i cultura. Els resultats mostren que l'enfocament lexicultural pot augmentar la motivació dels estudiants i ampliar el seu coneixement de paraules clau.
Resum: El Marco Común Europeo de Referencia (2001) establece que la habilidad comunicativa en una lengua meta se basa, en parte, en el desarrollo de actitudes en los estudiantes que les permitan relacionarse en un contexto intercultural. Algunos expertos hablan de la dificultad de separar lengua y cultura, puesto que ambas constituyen una parte integral de lo que se llama Lexicultura. El presente estudio trata sobre las actitudes de los estudiantes tras la implementación del enfoque lexicultural en la clase de lengua extranjera. El objetivo es encontrar qué efectos tiene dicho enfoque en cómo los estudiantes conciben el aprendizaje de lengua y cultura. Los resultados muestran que el enfoque lexicultural aumentó la motivación de estos estudiantes y amplió su conocimiento de palabras clave.
Resum: Le Cadre Européen Commun de Référence pour les Langues (2001) établit que la capacité communicative en une langue cible est basée partiellement sur le développement d’attitudes des étudiants leur permettant de s’exprimer dans un contexte interculturel. Il y a des experts qui affirment que langue et culture sont difficiles à séparer car les deux font partie de ce qui est appelé Lexiculture. Cette étude analyse les attitudes des étudiants suite à une mise en place de l’approche lexiculturelle dans une classe de langue étrangère. Le but de ce travail est de trouver les effets de cette approche sur la conception que les étudiants ont de l’apprentissage de langue et culture. Les résultats montrent que l’approche lexiculturelle a augmenté la motivation des étudiants ainsi que la connaissance de mots clés.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Actituds ; Cultura ; Aprenentatge de llengua estrangera ; Ensenyament de llengües ; Vocabulari ; Attitudes ; Culture ; Foreign language learning ; Language teaching ; Vocabulary ; Actitudes ; Aprendizaje de lengua extranjera ; Enseñanza de lenguas ; Vocabulario ; Apprentissage de langue étrangère ; Enseignement de langues ; Vocabulaire
Publicat a: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 8 Núm. 1 (february-march 2015) , p. 28-45 (Articles) , ISSN 2013-6196

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/297661
DOI: 10.5565/rev/jtl3.581


18 p, 1.5 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2015-03-19, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir