Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/131067
Diferents maneres de descriure el món : una activitat introductòria de ciències a l’aula
Marzabal, A. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals)
Civil Sirera, Regina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències Experimentals)

Data: 2009
Resum: En aquest treball s’estudia l’habilitat cognitivolingüística dels alumnes de 4t d’ESO davant del repte de descriure un objecte des del punt de vista de diferents disciplines científiques. Es tracta d’una activitat d’aula realitzada durant tres cursos lectius per introduir l’assignatura de física i química, i modificada en el seu disseny per les docents en base als resultats observats. Es proposa als alumnes mirar una mateixa imatge des de diverses perspectives que corresponen a les diferents àrees de ciències. S’analitzen les descripcions tant des del punt de vista lingüístic com dels continguts de la disciplina, i s’identifiquen les dificultats de l’alumnat en seleccionar els aspectes rellevants, organitzar-los i caracteritzar-los adequadament.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Català
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2009) , p. 3028-3031, ISSN 2174-6486



5 p, 43.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2015-03-24, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir